Alla inlägg den 15 juli 2010

Av Beatrice F Wik - 15 juli 2010 21:43


Hittade gamla alster i en låda. Som barn var jag fruktansvärt mörkrädd, tyckte inte om att gå och lägga mig. Hualigen!!! Bar med mig denna nattliga ångest till unga vuxenår. MIn rädsla satte jag, någon gång under gymnasietiden tror jag, ord på och det lät som följer:


Det är när natten den kommer som tankarna maler

Jag är rädd jag är rädd jag är rädd!

 

När tystnaden skriker och mörkret sig sänker

Jag är rädd jag är rädd jag är rädd!

 

För andar som dansar för minnen som plågar

För livet jag hastigt går förbi

 

Så ensam i natten jag våndas och vakar

Jag är rädd jag är rädd jag är rädd!

 

Numera vådas jag inte av mörkrädsla eller skräck för spöken. Men jag bär fortfarande med mig detta frö. Denna skräck jag en gång känt. Jag går inte till sängs klockan tio direkt. Fast med tiden har man ju istället lärt sig njuta av denna underbara frid; detta lugn som natten kommer med.


Hoppas Du sover gott och tidigt inatt. Det gör förmodligen inte jag...

 


Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards