Alla inlägg den 16 juli 2010

Av Beatrice F Wik - 16 juli 2010 22:17


Min dotter har åkt iväg några dagar med en kompis och hennes familj till deras sommarstuga. Råkade (tjuvlyssnade inte!!! ;) höra delar av dotterns och kompisens telefonsamtal och jag tänker inte- över min döda kropp!!! lämna ut något av det jag hörde dem prata om, men jag kan istället berätta om egna minnen från den tid då jag var i min dotters ålder.


Sommaren mellan sexan och sjuan. å, vilken underbart rolig tid! Hela högstadietiden upplevde jag som otroligt spännande; man började så smått träda in i vuxenlivet... det var som om en helt ny värld öppnade sig, den värld man som barn inte hade den ringaste aning om att den överhuvudtaget fanns.

 

När jag gick ur sexan, alldeles innan sommarlovet, började vi gå på partyn, jag och bästa kompisen Lisa. Partyn innebar att ett antal tjejer; fyra-fem stycken och ett lika stort antal killar, träffades hemma hos någon, lyssande på musik, dansade, åt chips och drack coca cola. =)


När kvällen började bli sen lekte vi lekar för "stora barn". En av dessa innebar att vi släckte ner överallt (partyt var oftast på över- eller undervåningen, föräldrar fick hålla sig på "den andra".) Sedan gömde sig tjejerna och killarna fick leta i mörkret. När killen funnit en tjej fick han göra vad han ville med henne. Vi var ju så unga, så det hela var mycket oskyldigt, men vi tyckte att det var jättespännande!


Lisa och jag fick oss en varsin pojkvän på ett av partyna, en varsin bror. De var från Norge och skulle flytta tillbaka dit under den kommande sommaren, så våra relationer var inte särskilt långvariga, men ack så intressanta!!! Första gången man skulle kyssa någon; hur skulle man göra, liksom?! Vi pratade länge och väl om det här innan, jag och Lisa, och när det väl hade skett var man väl i himmelriket!!! :)


Rolig tid, och här är alltså min dotter nu. Och drar fram gamla minnen hos mamma. ;)


Sov Gott, Alla <3

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards