Alla inlägg den 23 juli 2010

Av Beatrice F Wik - 23 juli 2010 21:34


Minns du när du var ung? Hur låååång sommaren var? När man var liten och gick i skolan var ju sommarlovet oändligt. När man är "stor" och lärare passerar dagarna på en grisblink. Fast jag ska ju inte klaga; jag har en mycket lång semester. Kan bara upplysa alla som inte vet att lärare jobbar in sommarlovet under resten av året. Vi har 35 arbetsplatsförlagda timmer och utöver detta 10 förtroendetimmar, så våra veckor berstår av 45 arbetstimmar. Förtroendetimmarna är den tid det tar för hemarbete; rätta prov, förbereda lektioner osv.


Måste passa på att njuta av den lediga tiden nu. Har bokat in en resa till "Fjollträsk" (Gubbfan! ;) med Elinor och snart (jag talar inte om när, med tanke på att min blogg är läsbar för vem som helst, inte bara mina fina vänner;) blir det lite salta bad på Västkusten. Räkor... Mmmm, alldeles underbart!!! Jag åkte ofta till kusten när jag var ung, för mig och många värmlänningar var/är det sommar, men så gifte jag mig med en dalmas, som inte alls hade samma syn på sommar. Det är ju så olika det där, mycket beroende på varifrån man kommer. Många från de östliga delarna av vårt land firar väl gärna sommar på Öland och Gotland. Där har jag varit ett antal gånger med, förvisso. Gotland är fint. Speciellt. Mycket historia ;Visby... Och Öland har också sin tjusning. När jag väntade Gabbe och gick omkring med jättemagen, för -hjälp!!! 10 år sedan!!! (fast jag minns det som igår) semestrade vi i Skåne. Ett lite annorlunda landskap det med, jämfört med andra delar av Sverige, som man sett. Och ja... vackert.


Men, som sagt: Det går fort. Som en grisblink.


Sov Gott:)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards