Direktlänk till inlägg 25 juli 2010

Stockholm :)

Av Beatrice F Wik - 25 juli 2010 19:37


Nu har vi köpt Stockholmsbiljetterna. Så snart kommer bönnera från Värmland till Stora staden. Längtar efter att stryka omkring i de gamla gränderna i Gamla stan och bara insupa atmosfären. Sitta på en uteservering och bara njuta av allt det vackra omkring... Jag älskar Gamla stan, det känns som att förflytta sig tillbaka flera sekel. Där har självaste Bellman vandrat omkring, eller rumlat, han var väl en smula alkoholiserad, om jag inte missuppfattat hela situationen?!


Och så ska vi shoppa. Ååå, ett helt annat utbud än Bergviks köpcenter; Samma, samma, samma. Och kjolen man köpte på Lindex sitter på halva Karlstads kvinnliga del av befolkningen... :/  Samma med IKEA. Jag gillar IKEA, det känns så härligt att handla där för det är så billigt och bara för en liten penning kan man komma hem med hur mycket som helst. Jättefina saker, samma med Lindex, där handlar jag mycket. Men ibland känner man för något mera originellt och då är Stockholm ett mycket bra alternativ, tycker jag. Säg vad som inte finns där... Förvisso kan jag ju inte dra hem en stor möbel på tåget, så det lär väl bli kläder och smycken.


Både Elli och jag har en lång inköpslista. Brukar köpa något smycke när jag är i Stockholm, det får nog bli lite fina örhängen i år. Jag har en passion för örhängen, har jag inte örhängen känns det som något fattas. Idéer man får, liksom..

Men stora, långa halsband som hänger ner är det värsta jag vet. Fint på andra, men jag känner mig som en julgran om jag hänger på mig sådana. Eller en kärring. Fast det är jag ju förvisso, men man behöver ju inte skylta med det!!! =)


På min förra arbetsplats gjorde vi varje vår resor tillsammans. (Några av kollegorna). Vi har varit i Krakow, Berlin, Bratislava, Budapest, Rom mm. Varje gång har den manliga delen av sällskapet halvt avlidit över min shoppingmani. Va sjutton ska du med så många väskor till?  Höjden var när vi var i Bratislava, herrarna softade med en öl i solen och jag och mina två väninnor höll på att springa benen av oss i jakt på snygga smycken. Priserna där var ju ofattbara; örhängen för 15 svenska kr ex vis, som här kostar 10 gånger så mycket. Och manikyr brukar jag göra, det är ju superbilligt i vissa länder jämfört med i Sverige. I Tunisien, förra sommaren gick jag ner i skönhetssalongen varenda förmiddag. Det kostade i princip ingenting, bara dricksen man gav var ju en veckolön för dem. Och jag kände mig ompysslad som en drottning! :)


Sov sött, alla vackra människor! ;)

 

 
 
Ingen bild

Gull-Britt

25 juli 2010 20:34

Hoppas ni får en riktigt trevlig resa och gör inte av med alla pengarna.
Kram på dig

 
Ingen bild

Bea

25 juli 2010 23:39


Nej, kära Styvmor... Ska försöka hålla i dem!!! =)

Kram

 
Ingrid

Ingrid

26 juli 2010 08:55

Ha det så jättebra på eran resa till Huvudstaden =)
NJUT ! ! !
Kram på dig!

http://iddeh.bloggplatsen.se

 
Miraklet

Miraklet

26 juli 2010 13:11

Vilken dag bär det av?
Kramar

http://abimopectore.bloggplatsen.se

 
Gittis

Gittis

26 juli 2010 15:15

Vad trevligt, Elinor och Du åker till Stockholm. Ha det så bra í Storstaden.

http://eacm

 
Ingen bild

Bea

26 juli 2010 22:32


Tack Alla Fina! ;) Jaa, vi ska njuta och ha det gött!

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards