Alla inlägg under juli 2010

Av Beatrice F Wik - 6 juli 2010 23:54


Härliga sommar! Som jag längtat efter Dig när vinterkylan bet i som värst för bara några månader sedan. Jag är ingen vän av hetta, säger kanske emot mig själv eftersom jag ÄLSKAR Medelhavsklimat. Men när man reser bort är det en annan sak. Då kan man ligga som en sill vid havet, bara bada, sola och njuta. Här hemma ska vardagspysslorna skötas och när superhettan slår till är detta bara jobbigt. Tycker jag.


Lagom är bäst.


Just nu har jag tillsammans med mina barn och en av min bästa väninnas två döttrar, flytt radhuströket. Vi firar SOMMAR i mina släktingars hus vid vattnet. Här har kidsen badat, här har vi fiskat och kanske får det bli en liten båttur på Klarälven imorgon. Skööööönt..... ;)


Idag har vi plockat jordgubbar, har faktiskt inte rensat dem än; det får bli imorgon bitti, och dragit upp egna potäter, som vi säger i Värmland. Alldeles ljuvligt smakade de till middag jämfört med dem man köper, tillsammans med lite dill och äkta smör.


Jaaa, go vänner, inte så dumt! ;)

 

Hoppas Du sover sött i sommarnatten, Du som läser...

Av Beatrice F Wik - 5 juli 2010 00:13


Bloggandet är ju ett guldsätt att skriva på, må jag säga. Allt finns arkiverat, som en dagbok med respons i form av kommentarer dessutom.


I juli förra året tänkte jag alltså så här:

Av Beatrice Wiik - 16 juli 2009 00:57

Det händer

att jag tänker ibland

på att livet och döden

går hand i hand

Det händer

 att jag ängslas

trots unga år

för varje dag

som hastigt går


Ska jag hinna allt

En livstid är kort

Vad är det egentligen

för uppgift jag fått


Jag vill stanna jorden

fånga varje sekund

Mitt liv är historia

om en liten stund


Jag vill ha jag ska ta

av allt jag får

för denna dag

är snart igår

Av Beatrice F Wik - 4 juli 2010 23:05


Alldeles för varmt är det för mig att ligga och pressa ute i trädgården, skulle aldrig i livet PLÅGA mig på detta vis för lite solbränna. Till stranden kommer man ju förvisso pga av ungarna, i alla fall sonen, dottern åker nog helst själv med sina kompisar, men det skulle inte falla mig in att åka dit för brännans skull. Den tiden är förbi för mig, om den någonsin har funnits över huvud taget... Jag har nog aldrig varit något fan av megasolbränna, eller, joo, när jag var ung. Ett tag. Under gymnasietiden solade jag solarium som en galning och såg förmodligen ut som en övermogen banan med mitt blonderade hår och min kraftigt aktiverade pigmentering. Men det var ju så man skulle se ut på den tiden. Minns ni idealet Pamela Anderson?! Kan det ha varit 90-tal? Så blond som möjligt, så brun som möjligt och med så enorma tuttar som någonsin var möjligt. 


Skönhet?

Jag vet inte det jag...


 Förvisso känns det ju lite surt att se sina solbrända, fräscha vänner och själv stå bredvid som ett halvt genomskinligt spöke. Men då försvarar jag mig med att jag sparar på mitt pigment. Jag kan behöva det senare i höst, när det blir grått och regnigt!!! =)

 

Jag börjar nog bli kärring... ;)

Av Beatrice F Wik - 4 juli 2010 03:08


Tio över tre är klockan och jag har vaknat till... Blev just uppringd på mobilen av någon överförfriskad människa, som uppenbarligen inte riktigt kunde få fram sitt budskap.


Hjälp, vad mitt hjärta slog, när telefonen ringde vid den här tiden på dygnet, kan jag säga.... Var bombsäker på att något allvarligt inträffat med någon av mina nära och kära och kände verkligen adrenalinet pumpa genom kroppen. Är för tillfället klarvaken.


Jag har varit med om det här tidigare (har verkligen blivit telefontrakasserad) och har därför skyddat mitt nummer.


Trist, säger jag bara...

Det är jätteobehagligt när telefonen ringer mitt i natten och jag ber, vänligen, om lite respekt.



Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards