Alla inlägg den 7 augusti 2010

Av Beatrice F Wik - 7 augusti 2010 22:48



...lägger jag in ännu ett musikklipp i utbildningssyfte ur rent egoistisk synpunkt. Nu har jag lärt mig hur jag gör, så nu måste jag befästa kunskaperna, som man så tjusigt säger på lärarspråk. Där sitter det!!!


Thåström skrev jag tidigare om. Hans musik är ju helt underbar, och trots att jag tror att han och jag är av olika politisk uppfattning gillar jag den här låten, det har jag gjort sedan jag var ung, den har ju ett antal år på nacken.


Det var så kul när Stockholmsfru Dina kommenterade ett tidigare inlägg om Thåström och hon skrev något i stil med "Har du sett honom? Helt otroligt, att en person som är så totalt borta i livet kan få till så'na texter. Han är nog lite din typ..."

 

Ja, det låter precis som om den här karln vore ganska exakt min typ. Jag har faktiskt ganska ordagrannt fått höra de här orden själv apropå mina lektioner och föreläsningar. Kollegor och vänner som ser mig i verkliga livet upplever mig ibland som förvirrad och en aning vimsig. Kollegor som varit med på mina lektioner blir därför förvånade över hur jag i klassrummet "byter personlighet" och blir lodrät i vinklarna. För att sedan kliva ut ur klassrummet och åter "sväva ut".


Jaa, inte kan man ju jämföra sig med konstnären ovan. Men jag känner igen typen.

 

Sov sött! ;)


Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards