Alla inlägg den 10 augusti 2010

Av Beatrice F Wik - 10 augusti 2010 20:24


&


Minns du 70-talet?

Levde du över huvudtaget då? (Jag börjar bli gammal, jag...;)


Den här låten är ju bara sååå söt!

Linnéa är mitt andra namn (Anna Linnéa Beatrice är mitt fullständiga namn) och Linnéa är ett släktnamn efter min mormor, som också min kusin bär i andra namn. På 70-talet, när jag var liten, var detta namn himla ovanligt. Jag tyckte som barn att det lät fruktansvärt, så hette ju bara gamla tanter =)


Numera tycker jag om det, många unga tjejer heter ju så, så jag var lite "före min tid"...


Mina föräldrar spelade den här låten för mig när jag surade över mitt "fula" namn, och när jag hörde att jag hade en "egen" låt, blev jag väl nöjd, antar jag...


Så denna är min;)

 

Nostalgi.... Visst är den söt?

Av Beatrice F Wik - 10 augusti 2010 19:00


... för ett par dagar sedan skrev jag på bloggen hur mycket jag älskar hösten. Och ja, det gör jag. Men det hurtiga om att "arbetsdag är glädjedag". Åååå, nu när det drar ihop sig vet jag inte. Det är himla skönt att var ledig också. ;( Nu börjar jag få värsta jobbångesten istället. Hur ska jag klara det här?


Jaa, jag är minsann rolig, jag!!!


Tänker så här varenda lov: Hur ska jag klara av att komma igång igen? Men på något vis har jag ju fixat det efter varje lov förut, så det lär väl gå också den här gången. Det ska i alla fall bli kul att träffa alla gamla goa vänner i Grums igen. Åtminstone något att se fram emot...


Men sommaren gick ju så f-bannat fort! Och jag har inte hunnit med allt jag hade tänkt... Det här är bara för komiskt: En av mina gamla väninnor och jag hade bestämt att vi skulle försöka få till en liten date nu under sommaren, och vips... nu har snart hela ledigheten gått och vi har fortfarande inte setts. Vi har inte nått varandra på telefon och det har kommit saker emellan. Pratade dock med henne igår och innan lovet är slut (om ett par dagar) ska vi ha setts.


Ja, det blir väl ett par hetsiga avslutningsdagar på semestern; nu jäklar, ska jag hinna med det jag tänkt!


Ha en bra kväll... ;)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards