Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av Beatrice F Wik - 15 augusti 2010 00:37


...i frihet. Får väl lov att masa sig upp tidigt imorgon, så att man somnar i tid. På måndag återgår jag, efter åtta veckors ledighet, i tjänst. Owned by Grums kommun.

 Nej, skämt åsido, det ska faktiskt bli rätt kul att komma igång igen. Tjuvstartade idag genom att besöka en av goa kollegorna, åkte ut till landet Segmon och åt "gubbröra" hos Birgit och hennes stora vovvar. Jag och Birgit; vi är två små gubbar vi... Gubbröra innehåller verkligen allt som inte barn gillar, jag hade Grabben min med mig, men röran uppskattades föga av en 10-åring! Desto mer av Gubben Bea;)


På tal om gubbröra:

Gubbfan, som skrivit så fint till oss kvinnor: Ni är inte så dumma Ni heller. Ni fantastiska män.


Att angöra en brygga
av Tage Danielsson och Lars Färnlöf


Åh, ni fantastiska män
som vet hur man angör en brygga
Ni som med solbarkad hand
håller skotet i spänn

 

Ni starka, ni tysta, ni lugna, ni trygga

Som vet, hur man splitsar ett tåg
som finner er kurs genom natten
Ni som för båten i hamn
över svallande våg

 

Ni män som vet allt om vatten

Ack, den som kunde brassa en märs
göra ett slag, snöra ett stag
Ack, den som kunde akter om tvärs
slöra en sommardag

 

Åh, ni fantastiska män
som haven bebo och bebygga
finns någon skönare konst
här i livet än den
att angöra rätt en brygga?


Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards