Alla inlägg den 23 augusti 2010

Av Beatrice F Wik - 23 augusti 2010 22:56


Var med min son på uppropet på hans nya skola imorse. Nu börjar han 4:an och min dotter går på högstadiet, så jag kan tänka mig att jag gjort det för sista gången. Följt med vid skolstarter, alltså...


Fick värsta svallningarna när jag var inne i sonens klassrum. Tror att jag befinner mig i någon form av förklimakterium, eller också har jag fel på termostaten: jag blir brännhet, känner mig som en bastu. Frågade bästa väninnan, vars dotter går i min sons klass, om det märktes att jag svettades:


"Joo, det syns..."


Jag blev t o m blöt i håret. Kände för att slänga upp fönstret, men då hade jag ju verkligen skämt ut sonen, så jag stod där och bara led. Och höll på att brinna upp. Detta har hänt mig också på jobbet, jag blir brännhet och illamående och frågar kollegor om det är varmt:


"Neej... det är lagom."

 

Ja, puh... myckat skall man uthärda. En av mina plågor i livet består alltså i att jag tror att jag skall brinna upp!!! =)


Sov Gott, alla klimakteriekärringar!!! ;)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards