Alla inlägg den 5 september 2010

Av Beatrice F Wik - 5 september 2010 23:01


Har hört ett antal radioinlägg från sossarna:

En mor ringer sin dotter, som är nybliven mor också. "Maja är född för tidigt, så vi kan inte teckna någon försäkring". Skrämselpropaganda. "Vad händer nu, när sjukvården höjer omkostnaderna?"


"Vi är snart tillbaka/ Socialdemokraterna"


Vet inte om jag minns rätt, det är möjligt att jag missuppfattat något, men dum är jag inte så att jag missuppfattat hela budskapet.


Jag kan i alla fall säga att "vi blå" inte är onda (vilket jag också hört...)

Ett skräcksceario, om de blå vinner i valet; jag lovar och svär, kommer inte att inträffa. Ingen kommer att sättas på pottkanten, vi är ju för sjutton en stark demokrati!!!


Så snälla; lyssna inte på skrämselpropaganda!!! Alliansen består inte av några monster!!! ;)

Av Beatrice F Wik - 5 september 2010 00:24


Min tonårstjej och jag var ute på stan och shoppade härom dagen. Hon behöver en höstjacka, och vi letade och letade; jag fann en hel drös med snygga jackor som jag tyckte skulle passa henne; men nej- mammas smak var horribel "typ". ;) Så vi får fortsätta vår jakt! Vi hittade andra saker , dock; och usch, vad snabbt pengarna kan rulla!!! :/


Jag älskar kläder. Trodde att alla kvinnor gjorde det, men har nu träffat på ett flertal som inte är det minsta intresserade. Som shoppar av "nödvändigt ont". Intressant att vi är så olika och all respekt för dem som inte tänker som jag. Olikheterna får oss bara att utvecklas, tror jag.


I alla fall... när dottern och jag var ute på en av våra shoppingrundor fann jag en riktigt snygg skinnkjol. Jag bad expediten om rätt storlek, och hon gick ner i lagret för att hämta en. Och den satt sååå bra!!! Skitsnygg, verkligen. Svart skinn; mmm... jättefin.


Trist värre att jag hängde tillbaks den: Vilket liv man har fått sig! Skulle kunna använda den på krogen om man var ute och svirade, men det är jag ju nästan aldrig nu för tiden. Och att gå här hemma med ungarna iklädd skinnkjol; njaa... Eller på jobbet: Här kommer Fröken Fräken, liksom. Njaa, där med.


Till saken hör att jag inte är "Fjällräven-typen" med ryggsäck och fotriktiga skor. Jag trivs med att springa omkring i höga klackar och korta kjolar. Det är jag. För övrigt kan jag behöva några centimeter extra; kan ju inte direkt påstå att jag är vare sig ståtlig eller lång... :/


Fast säger man så här är man kanske inte politiskt korrekt?! Jag menar: " Jag är kvinna och jag trivs i högklackat och korta kjolar..."

 

Nåväl: retar jag gallfebern på någon så bjussar jag på det.

 Jag har gjort det förut... =)


Hoppas Ni redan sover gott!!!! ;)


Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards