Alla inlägg den 7 september 2010

Av Beatrice F Wik - 7 september 2010 23:46


En av mina älsklingar är sjuk... Inget allvarligt, dock, men min gabb är sjuk (hör honom hosta i denna stund; det blir ju så här när skolorna kommer igång och vi byter bacillusker med varandra) Inte roligt. ;( Vet inte om det kan vara öroninflammation, är han jättedålig får jag väl ta honom till läkaren imorgon, men är han bättre planerar jag att jobba. Har förberett med lunch åt honom, som han skall få värma i micron. Han är 10 år, så han klarar sig själv ett tag. Om han inte är jättedålig, som sagt; då tar hönsmamman och kristdemokraten (vi sätter familjen i första hand- oavsett) i mig över. Det dåliga samvetet börjar dock skära för mina stackars kollegor, som tvingas jobba dubbelt för att jag lyser med min frånvaro.

Jaa, man önskar att man kunde klona sig för att räcka till överallt. Hur jag än gör, känns det som om jag fattas någonstans.


I alla fall vill jag ge en stor fet eloge till mina underbara kollegor (jag krånglar en smula ibland med sjuka ungar, migränattacker och jag vet inte allt...) Ni är bäst!!! För att vara ännu mer precis, så att alla som läser skall veta vilka som kämpar hårt med att driva skeppet vidare, trots frånfall ibland, så syftar jag på arbetslaget IV på Åsfjärden i Grums.

 

Sov sött alla! ;)

 


Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards