Alla inlägg den 10 september 2010

Av Beatrice F Wik - 10 september 2010 00:03


... att sitta här och koppla av lite. Vid köksbordet och stearinljuset. Snart ska jag gå till sängs. Men jag ville skriva lite först.


Idag har det verkligen gått i ett. Jag får skylla mig själv för mina elever har prov i samhällskunskap imorgon; kunde ha konstruerat det långt innan, men jag sparade det till sista sekund, och idag har jag varit på föräldramöte direkt efter jobbet, och konstruerat provet efter det, så jag visste mycket väl att jag skulle få en stressig kväll, men ibland tycks man enbart vara dum... ;(


Jag hade faktiskt; hur lustigt det än må låta,  sett fram emot det här föräldramötet. Min dotter har ju börjat på högstadiet nu. Jag har själv under ett antal år jobbat som högstadielärare och "stått på andra sidan katedern". Har naturligtvis varit på ett antal föräldramöten under mitt liv som mamma, men då med yngre barn, och jag själv har alltid undervisat tonåringar, så det är något nästan lustigt med att sitta där, den här gången som mor till en högstadietjej, och veta exakt vad lärarna snackar om.


Ännu mer lustigt blev det när jag hoppade fram i främsta raden i aulan, bredvid Norrstrands lärarkår. Jag känner ju ett antal av dem, så det var enbart naturligt att placera sig där. En av mina bästa väninnor (en av Norrstrandslärarinnorna) :)  hade först glömt bort att min tjej går i sjuan, och tänkte först att jag bara var där för att hälsa på. De andra föräldrarna må ju ha funderat över vad detta var för parasit!!! =)

 

Sov Sött! ;)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards