Alla inlägg den 14 september 2010

Av Beatrice F Wik - 14 september 2010 21:01


Svarar på Gubbfans långa kommentar så här i stället för i kommentarform. Jag är så glad för dina kloka åsikter på min blogg och för att du tar dig tid att skriva dem till mig.


Jovars, där ligger jag i lä. När jag snackar ekonomi. Du är väl ekonom, såsom jag förstått det och jag har nada ekonomiutbildning. "Kunskap är makt"; så har det alltid varit, så jag lyssnar och lär av det du säger, Gubbfan.


Så pass kan jag dock säga att jag hängt med, så att jag förstått att Alliansen skött vår ekonomi bra under de sista fyra åren i relation till vissa andra länder om man tittar på ekonomiska svängningar. Och för mig låter det som vanligt bonnförnuft att sänkta skatter leder till mer pengar i plånboken - ökad köpkraft - fler jobb. Men som sagt; detta påstående kommer från en person som saknar ekonomiutbildning och som aldrig läst nationalekonomi.


Vidare kan jag säga att jag litar på de blå. Eftersom jag själv nu inte är så insatt i frågan, har jag trots allt det stora privilegiet att leva i en demokrati. Så jag kan nyttja min röst på söndag, till att föra fram de som jag tror kan rodda skeppet åt mig och hela landet. Och jag kommer att lägga min röst på Alliansen. Jag hoppas att de blå blir kvar i fyra år till!!!

 

Vidare finns det ett blått parti, som vädjar om det mänskliga. Om värderingar (där de som anser att "alliansen består av en massa onda människor" kan dra sig själva baklänges.) Som också inkluderar de som anses "svaga".


Vad du än tror på:

Ta tillfället i akt. Gå och rösta! Det finns människor som dött för det vi gör på söndag.


Sov Gott! ;)



Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards