Alla inlägg den 18 september 2010

Av Beatrice F Wik - 18 september 2010 00:53


Jag har haft en dålig dag idag med migrän. ;/ Inte roligt.


Jag vill fortsätta på inlägget nedan efter stöttande kommentarer jag fått om att lärare kommer att tvingas "logga in" när vi kommer och"logga ut" när vi går. Och däremellan - om man drar det till sin spets, sitta på lärarrummet och fika bort hela dagen, för att sedan gå hem till kammaren (och ja- datorn är det ju nuförtiden, men fortfarande böckerna) och ta tag i sitt jobb. Lärararbetet som sker utöver undervisningen. Ursäkta alla, men jag blir förbannad och har svårt att kontrollera språket: F-ing j-a förnedrande!


Det känns bara så trist att vi håller på att förlora förtroendet. För ett par veckor sedan besökte jag en gammal folkskola, byggd 1910 en bit utanför Karlstad. Jättefin byggnad, full av intressant historia. Bredvid skolan låg Lärarbostaden; en gedigen och för den tiden relativt stor bostad.


Tänk hur det har blivit. Om jag levt för hundra år sedan hade jag i egenskap av lärarinna behandlats med stor respekt. Numera tycks lärarna köras över som daggmaskar, trots att vi tar hand om det finaste Ni har: Era barn och ungdomar.


Hoppas Du redan sover sött, för timmen är sen...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards