Alla inlägg den 21 september 2010

Av Beatrice F Wik - 21 september 2010 23:21


... så jag "driter i't" som vi säger på bred värmländska. =) I alla fall för en liten stund! :)


Mera skit kommer nu (här bloggar jag inte som lärare, lyckligtvis:) så nu drar vi ut kanterna!!!  Här kommer ett mindre seriöst inlägg:

Jag är tvättnarkoman, typ. Tvättar varje dag. Tycker t o m om att stå och stryka. Då kopplar jag av och jag tycker om doften av nytvättat. Det blir slätt och fint och ordning och reda i min lilla värld, som är en liten ö i en ocean av oförutsägbarhet...


Men nu har något fruktansvärt inträffat: Vår tvättmaskin är trasig!!! Snacka om att finna trygghet i "det lilla i det stora." När jag väl finner en liten trygghet i vår stora, underliga värld (snackade i föregående inlägg om Sverigedemokraternas framfart) ja.. då minsann passar tvättmaskinen på att rasa samman!!!


Rent psykoligiskt spännande är min reaktion över hela situationen: Men HJÄLP MIG!!! Hur skall jag klara situationen; tvättmaskinen är trasig och jag kommer att behöva tvätta min familjs kläder; nu går jag väl ändå upp i små atomer!!! SKIIIIT!!!!


Som sagt: Det Lilla i det Stora eller Det stora i det Lilla!


Sov Gott! ;)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards