Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Nu är jag bara trött på politik

Av Beatrice F Wik - 21 september 2010 23:21


... så jag "driter i't" som vi säger på bred värmländska. =) I alla fall för en liten stund! :)


Mera skit kommer nu (här bloggar jag inte som lärare, lyckligtvis:) så nu drar vi ut kanterna!!!  Här kommer ett mindre seriöst inlägg:

Jag är tvättnarkoman, typ. Tvättar varje dag. Tycker t o m om att stå och stryka. Då kopplar jag av och jag tycker om doften av nytvättat. Det blir slätt och fint och ordning och reda i min lilla värld, som är en liten ö i en ocean av oförutsägbarhet...


Men nu har något fruktansvärt inträffat: Vår tvättmaskin är trasig!!! Snacka om att finna trygghet i "det lilla i det stora." När jag väl finner en liten trygghet i vår stora, underliga värld (snackade i föregående inlägg om Sverigedemokraternas framfart) ja.. då minsann passar tvättmaskinen på att rasa samman!!!


Rent psykoligiskt spännande är min reaktion över hela situationen: Men HJÄLP MIG!!! Hur skall jag klara situationen; tvättmaskinen är trasig och jag kommer att behöva tvätta min familjs kläder; nu går jag väl ändå upp i små atomer!!! SKIIIIT!!!!


Som sagt: Det Lilla i det Stora eller Det stora i det Lilla!


Sov Gott! ;)

 
 
Miraklet

Miraklet

22 september 2010 01:02

Tvätta för hand så länge! ;)
Kram!

http://abimopectore.bloggplatsen.se

 
Gittis

Gittis

22 september 2010 09:07

Bea, löser det sig inte med tvättmaskinen, så får Du väl komma till oss och tvätta.

http://eacm

 
Gubbfan

Gubbfan

22 september 2010 09:15

Ingen katastrof!
Förr kokade man tvätten på spisen.
Badkaret är en bra tvättbalja den med.
De oerhört snabbt växande tvätthögarna lär make och barn att man skall vara aktsam med kläderna.
Man kan vädra många plagg istället för att slänga i tvätten.
Fläckar kan tas bort i stället för att hela plagget tvättas.
Det är mycket som barn och make kan göra.
Se bara till att det är du som blir arbetsledare och de som är arbetsfolket!
De tror nämligen tvärt om.
:-)

http://Gubbfan.bloggagratis.se

 
Dina

Dina

22 september 2010 21:36

BEA??!! Du med?!
Jag menar, står du också och stryker??
Fan, vad roligt! (ursäkta uttrycket)
Jag trodde jag var den enda, mina vänner har iallafall påstått det! Och så finns det en till?!
:-D
Tycker också det är trevligt att stå där och filosofera, och så är det mycket fräschare när allt är slätt och fint!
Underbart!! ;.)

http://www.dinasblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bea

22 september 2010 22:49

Jaa, Dina!!! Jag stryker t o m jeans!!! Kul att hitta en medsyster! ;) Har dessutom ett sjukt kontrollbehov när det gäller min tvätt: Underkläder och sänkläder får inte blandas med övrig tvätt, utan måste tvättas i 60 grader och inte på snabbtvätt, för då får jag för mig att bakterierna inte dör!!! =)

Tack, förresten för alla tips; hade verkligen på riktigt snaöat in på tvättmaskinen, men det finns ju faktiskt andra sätt...

Gittis; Jag kommer nog till helgen med en hög! Inte förrän på måndag kommer en reparatör!!! ;/ Tusen tack för det!

Gubbfan: Mycket bra tankar det där om att vara arbetsledare. Det är jag ju som lärare i skolan, men här hemma... neej, inte alltid. Dessutom måste ju tvätten tvättas på RÄTT SÄTT! Hemska tanke; hualigen, om färgerna blandas fel! ;)

Kram på er!

 
Dina

Dina

23 september 2010 07:05

Hahaha.. På tal om kontrollbehov.. Det är BARA jag som tvättar och det är självvalt så jag är säker på att allt går rätt till... :-/

http://www.dinasblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards