Alla inlägg under oktober 2010

Av Beatrice F Wik - 8 oktober 2010 00:02


Inte vet jag om någon av mina kollegor läser det jag skriver, men gör ni det vill jag bara säga att jag blev SÅ GLAD för hälsningen jag fick från er idag! Vilka sötisar!!! Tusen tack!!! Återgår i tjänst på måndag och jag ser fram emot att träffa er igen!!!


Jag skall verkligen försöka låta bli att svartmåla världen. Jag är född pessimist. Läste för några år sedan Pollaks "Att välja glädje" och det borde jag nog göra igen. Åååå, jag minns det så tydligt: Vi var i Budapest för några år sedan, jag och några dåvarande kollegor. Vi besökte ett ungerskt badhus, men jag kunde inte bada av hormonella orsaker, så jag satt och iakttog mina kollegor i badmössor under tiden som jag läste boken.


Man kan faktiskt välja. Och jag har de bästa av förutsättningar för att må bra igen.


Sov Gott i natt, alla!

Av Beatrice F Wik - 7 oktober 2010 15:32


Ååå, vad dum jag känner mig, sötisen, min.... Jag sitter och radar upp en massa fina bloggvänner och så nämner jag inte ett ord om dig!!! Anledningen var att du inte bloggar längre, så därför såg jag väl dig inte som en bloggkamrat. Men du är en av de bästa... och jag är självklart tacksam över din fina vänskap!


Så det här är bara till Dig; Nettis!!!


Tack för att Du finns där, vännen min.


Kramar <3

Av Beatrice F Wik - 6 oktober 2010 23:08


Jag började besvara kommentarer som jag fått från Dina och Gubbfan i kommentarform, men jag skriver ett inlägg så här istället.


Dina; ja, det här med sjukskrivning och regler och bestämmelser är inte helt lätt. Ute på farligt vatten är vi dessutom när vi bloggar; skriver för allmän beskådan. Läste för en tid sedan om en kvinna som blivit av med sin sjukpenning för att hon bloggat om att hon varit på Ikea.


Crazy idé, egentligen, att skriva så här, helt öppet. Litte kittlande förvisso; jag har ingen aning om vem som läser mina tankar nu i denna stund... Lite blottargener krävs kanske. Psykologisk exhibitionist.  Jag öppnar hela min själ, för den som är intresserad. Inte för att jag tror att så värst många bryr sig om just mitt privatliv, folk har väl häcken full med sitt, men ändå. ..


Man får väl vara en aning försiktig, dock   med vad man skriver. Alla är ju inte "psykologiska exhibitionister"  och jag bör kanske inte lämna ut hela min omgivning. Min make har ordagrannt bett mig: "Skriv inget om mig på din blogg." Så om honom nämner jag nada.   


Gubbfan... svar på din kommentar: Tack för din omtanke! Män är komplicerade, tycker jag ;)  men här har nog Din hustru gjort ett bra val. Du är en klok och omtänksam man och jag är hemskt glad för vår bekantskap. Du bemöter min ilska med försiktighet och respekt. Det uppskattar jag.  Och psalmen... åååå... nu längtar jag efter sommar!!! Den är underbar!


:)                                                 
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                     

Av Beatrice F Wik - 6 oktober 2010 22:20

&hl=sv_SE&fs=1&">


Jag försöker koppla av genom att lyssna på musik.

Haha... jag som "inte gillar schlager" =)

Jag är tydligen schlagerfantasten personifierad!!!


 Jag njuter av att bara titta på denna vackra kvinna (ja; jag kan som female säga att jag också kan njuta av kvinnlig fägring...)


 Jessica Andersson ser verkligen ut som en barbiedocka, jag hade en exakt sådan när jag var liten. Fast jag hade en Sindy också (minns ni dessa dockor?) och henne tyckte jag mer om, jag identifierade mig med henne; hon hade inte de där långsmala proportionerna som Barbie hade, med låååånga, smala ben och lååång kropp, utan hon såg ut att vara en liten kortis... som jag :)


I alla fall: Å, jag tycker att Jessica Andersson är så vacker!

Avsked... så sentimentalt.


 " Här står jag igen, och undrar vad jag skall göra, med min ensamhet: du vet att jag saknar dig. Undrar hur jag skall kunna somna i natt. Men jag gjorde det, jag gjorde det av kärlek."


Ojojoj, så sött...

Jag behöver lite sötma just nu. För jag har bara varit arg, grinig och sur. PMS-spännigarna har dock lagt sig, lyckligtvis, så nu tänker jag bara sitta här och vara sockersöt.


Sov Gott;

Gubbfan, Dina, Tina, Miracle, Ingrid och alla andra fina bloggkamrater ;)

You're simply the best!!!


Av Beatrice F Wik - 5 oktober 2010 00:04


Jag är sjukskriven för stressymptom. Huvudvärk (trodde först att det var migrän) men efter mycket genomgående besök hos läkare visade det sig att "det finns migrän i grunden" men migrän är tydligen alltid halvsídigt och på mig sitter det inte alltid på halva sidan och då kallas det istället spänningshuvudvärk, vilket förvisso kan ta lika krafiga dimensioner som migrän, vilket jag innan inte hade den ringaste aning om- "Spänningshuvudvärk"- själva termen låter ju som om man har något litet fjuttigt spänt, någonstans i skallen; men jag kan garantera, att så ter det sig inte riktigt alltid.


Så jag går tydligen omkring med en mischmasch av migrän och spänningshuvudvärk.


I alla fall... är man sjukskriven kanska man inte skall skriva noveller. Vet inte vad som räknas som "jobb". I mitt fall är novellskrivandet ett nöje, men man kanske, egentligen inte får göra det när man är sjukskriven. Vet inte om man får blogga heller;//


Egentligen borde man väl ligga raklång och titta upp i taket och vänta på att stressymptomen skall avta...


Ja, det vore ju råknäppt, men det finns så många konstiga regler för allt, så man kan ju aldrig veta. Knappast logiskt, alltid.


Nu bortser jag från knäppa regler och skriver likväl:


Svordomen i rubriken kommer av en novell jag just skrev. Raskt och med kontinuerligt flyt fick jag verkligen till den. Djupt koncenterarad och på bara ett par timmar.


Sedan inträffade någonting underligt (jag är tekniska undret Allan) : Hela novellen var plötsligt borta. Går inte att finna. Har sökt, över allt i alla rum på datorn, men den finns inte.


Så därför tar jag mig friheten att skriva:


FUCK YOU!!!! FUCK YOU VERY VERY MUUUUUCH!!! För så känner jag just nu!

J-a skiiiiit, liksom!!!!


Sov Gott alla ni som inte klantar! ;)

Av Beatrice F Wik - 3 oktober 2010 22:49

Vad lustigt... idag sket sig allt jag tänkte göra på bloggen !!!!


Ni fär väl hålla till godo med en skön sömn, Och förhoppniningsvs hopp om bättre tider.


NATTI, så länge <3

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards