Alla inlägg den 2 januari 2011

Av Beatrice F Wik - 2 januari 2011 14:33


Har du något nyårslöfte?

Nytt år, nya möjligheter...


För mig lär det knappast finnas någon annan väg än upp, för den här hösten har då inte varit rolig. Inte direkt så man vaknat på morgonen och skrattat ihjäl sig.

Otäckt, egentligen, hur lite man vet om vad som komma skall. Det blir så uppenbart vid nyår, tycker jag. Vi stod samma sällskap vid samma plats som fjolåret och avfyrade raketer vid tolvslaget. Året som gått har sprungit iväg. Så otroligt snabbt har dessa tolv månader gått; ändå har så mycket hänt.

Står vi kvar på samma plats nästa nyårsafton, månn tro?

Det vet vi inget om. Vi får vara glada om vi får leva och ha hälsan. ;)


Min väninna ställde frågan till mig: "Har du något nyårslöfte?"

Det hade jag faktiskt inte, men jag kom på ett:

I år tänker jag bara bry mig om det som verkligen är viktigt.

Det finns så mycket "dret" som vi säger i Värmland, som man kan slösa kraft och energi på. Saker som i själva verket totalt saknar betydelse. Vad andra människor tycker och tänker till exempel. "Om jag säger si eller gör så, kanske folk tycker att jag är knepig."

Det är möjligt att de gör det. Men behöver jag bry mig?

Inte ett spår, så länge jag inte varit otrevlig.


Var snälla mot er själva i år!!! Det tänker jag vara! ;)

Av Beatrice F Wik - 2 januari 2011 00:16


... tack för igår!

Tack för en mysig nyårsafton!

Gittis, Calle, Gull-Britt och Pappa!


  


;)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards