Alla inlägg den 15 januari 2011

Av Beatrice F Wik - 15 januari 2011 23:40


Städade mitt skrivbord när jag kom tillbaka till skolan, eller rättare sagt flyttade runt mina saker, och jag fann en gammal söt bok, som jag fått av mina kusiner för en herrans massa år sedan.


"Tack för att du finns. Jag önskar dig Lycka" står det på den, och den är full av visdomsord och ordspråk. My favorite! ;)


Följande är väl ganska bra:


" Måtte du alltid hitta rätt ord för att sätta översittarna på plats-

och tillräckligt med styrka i knäna för att gå därifrån med värdighet."


Eller:


"Jag önskar dig ett kärleksfullt hjärta

-och ett gott omdöme."


Innan du somnar, om du har den goda smaken att titta till mig nu med detsamma ska du få lyssna på en gammal låt. Tror faktiskt att den är från tidigt 70-tal, men den står sig fortfarande, för budskapet blir aldrig föråldrat, på tal om ett gott hjärta. Hon berättar en sann berättelse ur sin egen barndom:

En ung Dolly Parton "Coat of many colors"


&

 

Sov Gott.

 

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards