Alla inlägg den 17 januari 2011

Av Beatrice F Wik - 17 januari 2011 23:05


Idag är det mer positiva tankar i min skalle.

(Hade en skitdag igår. Irriterade mig t o m på att bilen, enligt min åsikt, var för stor för garaget =), föga konstruktivt!!! Vad ska jag göra åt det, liksom: åka och köpa en ny bil, eller bygga ut garaget?!) 

 

En annan sak kom upp i mitt huvud igår. Och jag blev sååå ilsken. Tänker inte till allmän beskådan gå in på vad det rör sig om, men det är en sak som irriterat mig under en längre tid. Min bästa väninna fick mig till slut på bättre tankar. Jag hade ju lovat mig själv, det var ett nyårslöfte, att inte lägga energi på skit, utan istället lägga min kraft på det som är positivt, konstruktivt. Skör som jag fortfarande är efter höstens smäll, måste jag fokusera på det som är viktigt.


Lena fick mig, som sagt, att släppa mina svarta tankar.

Jag sitter fortfarande och myser över min gamla återfunna fina bok, och här ska jag ge er en positiv text ur denna:


Att få idéer, engagerat resonera för och emot

Triumferande förstå sammanhangen

Se allt i ett tydligare ljus

Skärpa hörseln

Upptäcka allt mer

och uppskatta var dag

igår, idag, imorgon.

Jag önskar dig skapandets glädje.

 

Den här bloggen ger faktiskt min kreativa, skapande sida en viss tillfredsställelse. Och jag önskar Dig, därute, detsamma. Skapandets glädje. Vad du nu vill skapa.


Sov Gott!


Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards