Direktlänk till inlägg 5 februari 2011

Skön dag

Av Beatrice F Wik - 5 februari 2011 18:28


Jag är visst på skrivarhumör... Tror jag gjorde tre inlägg igår och känner mig redan sugen på att skriva. För mig är det ett behov. Det är viktigt för mig att få mina tankar på pränt. Min dröm är ju att en gång bli författare, men tills vidare kan jag ju leka att jag är det :-) och blogga för Er, mina vänner. Det är så roligt att Ni läser. Jag tackar för respons, både här och på Facebooksidan!


Idag har det varit en skön dag. En bara vara-dag.

Meningen var att Gabriel skulle ha varit på kalas på Boda borg, och jag hade tänkt tillbringa tre timmar där, som chaufför. Men tyvärr blev födelsedagsbarnet sjukt- trist för grabbarna, men jag tackade inte nej till att få en mysdag här hemma.

Som sagt: Jag går upp i tjänst fr o m nästa vecka, så det gäller att ta vara på helgerna nu. För mig kommer detta innebära att jag i den mån jag kan ska försöka få till fler bara vara-dagar. I det läge jag befinner mig nu, njuter jag, som sagt av ensamheten. Att bara gå och pyssla. Jag har inget alls intresse av vare sig tillställningar, bjudningar eller krogen. Och så här tänker jag låta det vara. Tills jag tröttnar på det. Skrev igår att jag nog kommer sakna ensamheten på vardagarna när jag går upp i tjänst och skämtade om att sjukskrivningen har gjort mig till en enstöring. Något ligger det nog i det, allvarligt, och så får det vara. Som sagt, tills jag tröttnar på det.

Jag är trött på att ändra på min person för att försöka passa in i någon slags mall, som i själva verket inte finns.


"Du mår bara bra av att komma ut. Träffa folk."

 

Visst gör jag det och jag känner själv vad jag behöver och när jag behöver det. Och på helgerna borde man kanske bjuda hem folk på middag, gå ut och svira eller ta en fika med sina vänner.

Jajemensam, det kommer jag säkert göra när jag känner för det. Men inte en sekund innan. Den här lördagkvällen kommer jag att ägna åt att nu laga kvällsmat åt min familj. Sedan tänker jag vika lite tvätt. Det är så skönt att bara vara...


Kanske skriver jag senare <3

 
 
Dina

Dina

6 februari 2011 09:44

Ja, jag märker att här går det undan, jag hinner inte med! ;-)

http://www.dinasblogg.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

7 februari 2011 00:01

Är rädd bara att det går FÖR fort!

 
Dina

Dina

7 februari 2011 09:36

Ajdå, det var inte så bra... Var rädd om dig, det finns bara en av dig!

http://www.dinasblogg.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

7 februari 2011 19:20

Mmmm... Det bär viktigt att vi tar hand om oss, alla! Vi är ju liksom allt vi har! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards