Direktlänk till inlägg 8 februari 2011

Bra att veta

Av Beatrice F Wik - 8 februari 2011 23:52

Hej alla fina bloggkamrater!

Imorgon ska min dotter laga middag åt oss; hon har fått med sig en hundring för att köpa lök och potatis och jag hoppas på en god omelett. :)


Sedan blir det lite yoga för mig. Har kommit igång med min träning igen efter utmattningen och nu känns allt bara bra- förutom de där kilona som klistat sig på min mage och min rumpa som förlorat sin spänst ;), men det blir nog bra till slut, det med. Antar att det gäller att skilja på problem och problem.

 

Har för övrigt påbörjat min behandling mot dessa kliande eksem jag går och drar på. Och jag har upptäckt hur de uppstår: Satt härom kvällen och kliade på vänster arm. Helt plötsligt började det blöda. Ett litet sår hade uppstått för att jag kliat sönder skinnet. Detta sår blir större för var dag som går pga av klådan. Och har jag otur, blir såret infekterat. Då ser det ut som om jag har finnar, på hela kroppen, trots att jag uppnått den ålder, då man för länge sedan borde ha lämnat detta stadium.

Jag kliar sönder mitt skinn och det blir till röda, hemskt fula prickar.

Hm... jag har påbörjat min kortisonbehandling mot detta; om det nu är en svampinfektion, eller stress, eller jag vet inte. Min läkare konstaterade bara: "Du har eksem" och så fick jag behandling i form av kortison.


Undrar bara varför jag bär på dessa kliande eksem.

Bra att veta, liksom... Så att jag kan undvika det i fortsättningen. Är det katter, eller kanske karlar? =)


Skämt åsido. ;)

Sov sött, Alla Vänner (och Ni som inte är det kan hålla Er vakna natten igenom! :-)

 
 
Ingen bild

Gull-Britt

9 februari 2011 16:15

Varken karlar eller katter. Arv!
Kram på dig

Beatrice F Wik

9 februari 2011 23:24

Jaa, farsarvet...
Vad gener är starka egentligen.
Jag har t o m ärvt min pappas kroppsform med 1,5 cm olika långa ben. Är det inte lustigt?! Än lustigare: jag har fört vidare dessa olika långa ben till Gabbe. Han kom hem från skolan härom dagen och berättade att skolsköterskan konstaterat att han har olika långa ben!!!

Både för pappa o mig skiljer det 1,5 cm (tror det är samma för honom), så vi har ju båda skoinlägg. Får se hur det slutar för Gabbegubben.

Kram på dig, Gull-Britt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards