Direktlänk till inlägg 12 februari 2011

Alternativt bara rodna i tysthet

Av Beatrice F Wik - 12 februari 2011 19:25


Skrev igår om min syn på Sweet Valentines Day och har fått feed back på det jag skrivit, vilket är roligt, vare sig det är positivt eller negativt och nu har jag enbart fått det på Facebook (för dig som läser, men inte är min Fb-vän). Kan dock bli knasigt att läsa mina svar om du inte sett kommentarerna, men så är det. Jag har bloggen kopplad till Facebook (eftersom jag leker författare, måste jag ju få läsare, och det får jag via mina söta vänner =)

Tack, än en gång, till Dig som läser och kommenterar! :) Jag blir så glad...

För mig är, som sagt, skrivandet ett behov. Jag behöver helt enkelt skriva för att må bra! Så har jag alltid gjort, sedan jag var åtta år och började skriva dagbok, men det är först nu, på senare år, jag genom teknikens under kan använda mitt behov som kommunikationsmedel. Och det känns jättebra! :) Jag har för övrigt rubbet av tankar bokförda och sparade, tack vare mina dagböcker, genom hela min uppväxt, tonårstiden, studentåren, min unga vuxentid, mina båda graviditeter och barnens första år. Sedan gav jag mig ett tag.


Men nu är jag här igen. Skillnaden är bara, att nu kan Du läsa det jag skriver, och jag får respons- underbart!


Hmmm... apropå Valentines Day, som jag finner en smula fånig. Hörde någonting ännu pinsammare (i mina ögon/öron) på radion härom dagen. Det finns tydligen något program, dit man kan ringa om man vill ha en dejt. =) Om man träffat någon man tycker om, kan man ringa till detta radioprogram och så ringer programledarna upp den man vill dejta. Inför hela Sverige (eller de som lyssnar) frågar de sedan personen ifråga, om han eller hon vill dejta den som ringt upp. Vill han eller hon det, får de båda en dejt. Säger han eller hon "nej" får han eller hon 500 kr.


Oh, my Gosh; det hela slår ju NWT:s Alla hjärtans Dag-hälsningar inför hela Värmland med hästlängder!!!!

Man kan ju fråga sig vad det är för typ av människor som vill ha sina dejter uppfläkta...

 Alternativt bara rodna i tysthet.


Sov Gott, Alla ;)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards