Direktlänk till inlägg 13 februari 2011

Tänker sitta...

Av Beatrice F Wik - 13 februari 2011 23:41

Ibland får jag mina ryck...

... och skriver. Skriver, skriver, skriver...


Det har varit en skön dag idag. Under dagen har hela familjen, förutom jag, varit iväg på diverse träningar och förelsedagskalas, vilket inneburit att jag fått några timmar för mig själv. Jag kan tänka mig att detta låter så väl egoistiskt som urkonstigt, men vad jag behövt under en lång tid är just ensamhet. Lugn och ro.


Mycket uppenbart blev detta under... inte förra hösten, men hösten därföinnan, har jag läst på min lilla blogg. Kände mig som ett överstimulerat barn, med folk omkring mig varenda sekund. När jag kom hem från mitt jobb med människor började telefonerna ringa hejvilt. Det fanns alltid någonstans där jag borde vara.


Kände- och känner fortfarande- för att ta bort hemtelefonen och enbart låta mig nås via mobilen. Den kan man stänga av när man behöver privacy. Övriga i familjen vill det inte dock, trots att vi alla kan nås via våra mobiler. :(


Minns att jag sa till min familj förra våren att jag hade en längtan efter att åka någonstans helt ensam på semester, men det blev aldrig av.

Det är inte så att jag inte älskar min familj, eller mina vänner. Men det blev helt enkelt för mycket för mig.


Har fortfarande inget alls behov av fester eller tillställningar.

Jag tänker sitta som Tjuren Ferdinand ett tag till... och bara lukta på mina blommor. =)



 
 
gubbfan

gubbfan

14 februari 2011 08:31

Jag tror att du skulle titta på ett inlägg om sjukskrivning från i fredags. Det finns på denna sida: http://ilsemarie.wordpress.com/ .
Jag har ännu inte lärt mig hur man gör för att det bara skall gå och klicka direkt på länken så du får väl skriva in den.
Men, det är rätt intressant att läsa. Du har ju haft positiva, nåja, erfarenheter av sjukskrivning, men tydligen kan det bli skevt och vint ibland.

http://gubbfan.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

14 februari 2011 22:16

Ja. Har redan kollat lite snabbt. Ska titta mer senare. Jaa, du. Den där med självmordsförsöket var ju bara för bedrövlig...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards