Direktlänk till inlägg 26 februari 2011

En dag stod den bara där

Av Beatrice F Wik - 26 februari 2011 23:03

Halt!

Här får ingen passera,

här kommer ingen förbi

Kommer aldrig över nån mera

så gå är du snäll om ditt liv är kärt.

Över taggtråden såg jag min livskamrat,

Susanne stå och gestikulera.

Jag har gått här i tjugo år snart,

 men med en K-pist är det svårt att diskutera.

Jag gick långsamt hemåt, hemåt den kvällen.

Skulle jag få se henne igen?


Hjärnan värkte, hjärtat värkte

Skulle jag bli hel igen?

En dag så stod,så stod den bara där

en mur mellan mej och den jag hade kär.

 

Vi bor två kvarter, ifrån varann

men en grå prick är det enda jag ser av Susanne.

Vi skulle få leva här vi skulle få leva här

vi skulle få leva här vi skulle få le, leva här

 

Alla vackra rosor är våta,

av blodet från ert heliga korståg

och jag skall aldrig förlåta

det som hände vid muren.

 

Jag har tänkt jävligt mycket,

mycket på att fly,

Jag vill se hennes kropp,

jag vill smeka hennes hy,

höra hennes stämma, vara henne nära,

Jag ska viska i hennes öra;

Vi skulle få leva här

vi skulle få leva här

vi skulle få leva här

vi skulle få le, leva här

Ja, jag vet, jag vet precis hur,

jag flyger över eran mur


Å jag vet, å jag vet,

jag vet precis hur

"I´ll be the acid spy"

Jag gör vad du vill.

Jag vet precis hur,

jag vet precis hur

Eh oh ah, jag vet precis hur.

Vi skulle få leva här vi skulle få leva här

vi skulle få leva här vi skulle få le, leva här


Till en av de bästa jag någonsin mött!

 
 
Dina

Dina

26 februari 2011 23:18

En mkt bra text!

http://dinasblogg.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

27 februari 2011 20:55

Mmmm, visst är den? Å du, Stockholmsbruden, stöter väl på den där Thåström ibland? Det skulle jag oåx vilja göra... ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards