Direktlänk till inlägg 28 mars 2011

Svårt att ge upp

Av Beatrice F Wik - 28 mars 2011 22:45


Jag vet inte om jag kan ge upp min lilla blogg, trots allt. Trots bloggtorkan är detta en skapelse från mitt hjärta.


Som dock stjäl tid och inspiration från annat skrivande (se kommentarer; nedanstående inlägg!) Det finns ju många sätt att uttrycka sig på i skrift, om man nu har det behovet, vilket jag har. Vissa skriftliga uttryckssätt kan man ju t o m tjäna pengar på (novellskrivande etc) och bloggen, som sagt, är en liten inspirationstjuv. Jag är skapt för att berätta. En stor del av mitt yrkesliv; mina intressen, mina privata relationer, består av det jag har att berätta. Och får jag inte berätta blir jag galen!!! ;-)


 Mina barn, som nu börjar bli stora, minns mina berättelser, som jag berättade när de var riktigt små. Jag har fabulerat hejvilt: godnattsagor, historier, "en magisk formel" som "gjorde" att man plötsligt blev trött och somnade in... (Min dotter har på senare tid berättat att hon verkligen trodde att det var en magisk formel- och därför somnade hon alltid). Jag har berättat spökhistorier och sanna berättelser ur vardagen.


Jag har suttit på katedern i skolan och berättat, bara berättat, lektion på lektion, för mina elever om vår historia, samhället, om författare och poesi, om alla "klassiker" som skrivits genom tiderna. Och jag har fortfarande samma kraftiga behov: Jag måste få berätta.

 

Så jag vet inte...

Kanske måste hon leva vidare trots allt, lilla bloggen! :)

 

Sov Sött! ;-)

 
 
Dina

Dina

29 mars 2011 08:24

Jag tycker att den kan få vara med på ett litet hörn, vad ska jag annars läsa till morgonkaffet?? :-)

http://dinasblogg.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

29 mars 2011 22:47

Vad söt du är, Dina! Det du skrivit har verkligen gjort mig varm och glad! :)

 
Gubbfan

Gubbfan

29 mars 2011 09:24

Fortsätt med din blogg!
Du mår bra av att skriva, vi som läser mår bra av din tankar och funderingar.
Det blir en smula fattigare för oss om du slutar blogga.
Särskilt för oss som vägrar facebook där du tydligen förekommer också.
Så fortsätt!

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

29 mars 2011 22:28

Å, vad fint skrivet!!!

VAD det värmer: "Det blir en smula fattigare för oss om du slutar blogga."

Tusen tack för de jättefina orden!

Ja. Jag mår bra av att skriva, så jag kommer att fortsätta. Och så vet jag ju nu varför jag finns här: dels för min egen skull, men också för ER! Dig, bland andra, Gubbfan! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards