Alla inlägg den 29 mars 2011

Av Beatrice F Wik - 29 mars 2011 23:37

... för att fortsätta skriva. Kommentarer jag fått från mina goda bloggkamrater uppväger ALLT. Nu känner jag nästan: "Nämen hjälp, hur kunde jag ens tänka tanken?"

 

Kommentarer jag fått på Facebook om att skriva ibland, när jag känner för det, uppskattar jag också. Tack!

 

Nu hör det bara till saken, att jag är av åsikten: Ska jag ha en blogg, ska jag ha en blogg värd namnet. Annars är det ingen idé att blogga. Då kan jag lägga min skrivarglädje på någonting annat istället. Finns ingen mening för mig att ha en halvdöd blogg, där ägaren saknar inspiration, så inläggen uppdateras en gång i halvåret.


Men- som sagt: jag har bestämt mig för att fortsätta.


Apropå skrivande blev jag under dagen uppringd av en kamrat, som läst och undrade om jag skriver kommersiellt nu?!


Svar: nej. Så vet alla som läser här och nu det. Jag är inte deltidssjukskriven för att sitta hemma och skriva för att tjäna pengar- rätt långt ifrån!!! Jag har nog inte skrivit i kommersiellt syfte på mer än ett år; svaren på kommentarerna jag gett nedan gäller gångna tider. Jag skulle aldrig- i nuläget, ha kraften att hitta "den röda tråden" genom en novell, ex.vis, som krävs för att skriva en säljbar historia. Jag är fortfarande för nedgången. Skriver för mig själv gör jag dock i alla fall, i terapeutiskt syfte.


Sov Gott; alla ;)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards