Alla inlägg den 17 april 2011

Av Beatrice F Wik - 17 april 2011 19:33


Sue Bishop Canvastryck 

Jag tycker verkligen om påsken. Det har jag alltid gjort. När jag var liten satt jag och målade påskbrev i månader före påsk. Hade till slut flera hundra, som jag inte kom i närheten av att kunna lämna ut på självaste påskafton när jag gick påskkärring (också det var en supersysselsättning för mig- förstår inte riktigt nöjet i det nu, men jag minns att jag verligen längtade efter att få klä ut mig och gå runt och dela ut dessa påskbrev). Alla år, tror jag, jag gick, gick jag med samma kompis. Det var en tradition för oss, mig och Ulrika. Undrar vad du gör nuförtiden, Ulrika? Jag har nog inte sett dig på 20 år...

 

Idag har jag pysslat värre än på mycket länge. Har städat huset, hämtat påskris, och äntligen bytt ut ljungen jag satte i krukor i höstas (och den har stått sig otroligt bra genom hela långa vintern; den ser i princip lika fin ut som när jag satte den, det har aldrig hänt förut, men nu ska den bort likväl) mot påskliljor.


"Jag har aldrig sett ljuset

som denna vår

får vintern som gick

var ovanligt svår.


Så bittert och kallt

har det varit i år.


Men nu kommer värmen.

Nu är det vår."

 

Hääääärligt!!! Eller hur?

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards