Alla inlägg den 18 april 2011

Av Beatrice F Wik - 18 april 2011 23:25


Jag brukar stryka och fixa fram veckans kläder på söndagskvällen, men igår tycktes halva min garderob vara försvunnen (vi är ju två om ganska många klädesplagg nu) jag och min- hör och häpna: 5,5 cm (än så länge!!!) längre dotter!!!


 Kvinnorna i min släkt har varit små genom generationer: Min mormor var 1,58 eller dylikt och kallades "Lillelsa" har jag fått höra, min moster och mamma är korta (jag är relativt lång för att tillhöra vår släkt) och min far har också små kvinnor bakom sig, som jag uppfattat det. Tror att också min farmor var en bit under 1,60-strecket, fast jag hann tyvärr aldrig träffa henne.


Och så helt plötsligt, får jag en lång och ståtlig dotter! Det känns ju kul! :) Hon bär upp alla kläder så fint, sååå! Och kallar mig "Lilla mamma". Vi ser lustiga ut när vi står bredvid varandra och tittar oss i spegeln, har hon högklackat blir hon någon decimeter längre än jag. Så det kan bli... ;)


I alla fall, var jag tydligen dålig på att stryka och förbereda veckans kläder igår, så jag fick fram ett litet hopkok imorse när jag skulle gå till jobbet, för att därefter gå vidare till min sons skola på utvecklingssamtal.


"Men mamma" säger Gabbe: "Så där kan du bara inte komma till min skola. Du ser ju ut som Pippi Långstrump!" =)

 

For morgonjäktad till jobbet "som Pippi Långstrump" men respekterade min sons önskan om att inte gå klädd i prickig kjol, skinnstövlar och rosa kofta på hans utvecklingssamtal.

 

Snabbt hem och tona ner efter bästa förmåga!!! ;)

 

Och... ja, han var nöjd när jag kom. Lite mera nedtonad.

 Morsan kom lyckligtvis inte som Pippi Långstrump.


Och jag blev så glad, när jag fick höra hur bra det går för Gabbe i skolan. Jag har sagt det förut: Man kanske inte "får" skriva så här; det låter alldeles för högfärdigt, men jag har haft en rätt tung vinter och höst, så jag tycker ändå att jag förtjänar att åtminstone få framhäva mina barn, och glädjas åt deras framgång. 

Gabbe har jättefina resultat, liksom sin syster, som också hade utveckligssamtal just idag, fast med sin far. Hon går på högstadiet och har i alla ämnen, utom slöjd, uppnått det högsta betyget.


Å jag är stoltaste mamman i världen!!! :-)


Sov Gott!!!



Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards