Alla inlägg den 22 april 2011

Av Beatrice F Wik - 22 april 2011 23:00


Hej igen, goa kamrater!

 

Nu är jag här igen!!! Å jag sitter här för att varva ner lite. Kvällen blev en smula stressig efter impulsidéen om Sälen!

Vi åker imorgon bitti och jag upptäckte när jag skulle packa- det här kom ju lite snabbt, att det varken fanns sängläder eller underkläder rena, så det räckte. Slänge in en drös i tvättmaskinen; torktumlaren går fortfarande på högvarv! Har fixat kattvakt med en dags varsel- tusen tack för fina Gittis!!! ;-)

Fryst im mat, städa borde man göra, men det hinns inte, så vi lämnar huset i en liten mysig röra! Jaja, så är det.


Har förresten, vid tidigare tillfällen hört talas om folk som skrivit på Facebook o dyl om att de ska resa bort och fått inbrott.

 

Men vet Ni vad:

Det behöver inte jag vara rädd för!

För vi har en kattvakt med man här!!! :)

Så här får ni tji, Tjuvar!!! :-)

 

Neej... Åter igen ber jag att få önska er alla en Glad Påsk!

Kram från mig

 

Av Beatrice F Wik - 22 april 2011 19:37


Snacka om impuls-ryck! Min familj fick just ett bra erbludande om påskfirande i Sälen, kvällen innan, liksom;) Å jag som jag förberett påskmat... Men det är klart att det känns lockande att sticka till Sälen; sista helgen nu. Så jag kommer, helt oväntat, att fira påsken i Sälen! Kul!!! Får väl se till att packa lite nu då...

Jag älskar impulsryck! Hela jag är ett stort impulsryck! ;)

Ett år har vi gjort en förberedd Turkietresa. Den blev svindyr. De andra åren vi varit ute och rest, har vi bara känt: "Nej, nu är det för regnigt. Vi bokar in en resa till solen." Och gått in på en resebyrå, bokat någon bra och prisvärd sista minuten-resa och bara dragit, med dagars varsel. Så kan man göra när men har ett relativt långt sommarlov. En av många fördelar med att vara lärare, faktiskt.


Skrev om Lena igår. Om min fina vänskap till henne, hon har själv varit inne och läst...


Lena fick mig att tänka på Muppen. Muppen är också en kär vän till mig. Muppen och jag jobbade tillsammans i ett par år, tror jag? Numera är han gatuchef; långifrån skolvärlden, men jag tycker fortfarande att vi har en fin kontakt, kanske inte lika frekvent dock, av naturliga skäl. Men vi har samma humor, Muppen och jag. Och det var en stor glädje att jobba ihop med dig! Skratt varenda dag, vilket passar mig! Man kan vara duktig, drivande och strukturerad, även om man har roligt. Det ena utesluter inte det andra, för mig är det nog t o m en förutsättning!  Gravallvarliga människor har jag svårt att fungera med. Detta har varit lite kämpigt för mig när jag nu befunnit mig i en rätt allvarlig situation. Folk vet inte riktigt om de törs skämta med mig, vilket jag förstår och jag är tacksam för all den respekt jag mött, med tanke på min sjukdom.


Men man kan skämta med mig!!! =)

 

Har förresten gjort planer med min läkare och försäkringskassan. I oktober beräknas jag att bli friskskriven. Om allt går efter planerna. Det tar sin lilla tid, det här, tydligen...


Ha en glad påsk alla Påskkärringar & Gubbar!!

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards