Direktlänk till inlägg 30 april 2011

Hoppas...

Av Beatrice F Wik - 30 april 2011 22:21

... Du har en fin Valborg! ;)

 

Själv har jag skippat valborgsmässoelden i år. Mina kids har firat med kompisar; nu är man inne i tonårsperioden... Min man gick dock upp till elden och kollade, men jag har pysslat med annat.


Jag 40-årskrisar, kan jag lugnt påstå.

Skulle bara inte stå ut en enda sekund till, vid den där elden på Stockfallet. Är så innerligt proppmätt på trygghetsnarkomanin, så det står mig långt upp i halsen. Som att käka sockervadd så tll den milda grad, att man slutligen kräks...


Jag har krisat vid så väl 20- som 30-strecket, så jag lär väl krisa vid 50-, 60- och 70- med. Om jag nu har turen att få uppleva dessa åldrar; man ska väl inte ta något för givet...


Men jag osar så uppenbart; nästan stinker 40-årskris. Det började med tatuering... Vi skulle tatuera oss, min vän Staffan och jag. Och förresten, på tal om det, så har jag med mediciner fått bort eksemen, så det kan nog gå vägen nu. :)

Däremot bär jag en massa fula ärr på armar, rygg och nederdelen av benen, som ett minne av vad jag genomlidit under hösten-vintern som gått. Som jag kämpat! Mot ångest, i höstas vareviga dag jag vaknade upp, och allteftersom tiden gått; allt mer sällan, och nu är den nästan borta!!! Ni fattar inte, "vanliga, friska människor" hur det känns att vakna upp på morgonen och tänka "Skit- nu har jag vaknat igen!!! Till denna j-a strid." Men en klump i magen, illamående och huvudvärk. Att inte få ner en tugga frukost, för då kräks man, och att "gruva sig" (som vi säger i Värmland), för lunchen, för man vet inte hur man ska få ner den heller, trots att man vet att man måste äta...


 I alla fall... Mina eksem börjar försvinna och bli till ärr (som jag nog får dras med ända tills jag solat bort dem i sommar) så vi kanske kan göra det nu, Staffan!!!


Usch, nu är jag trött på skrivandet, så jag avslutar nu, trots att jag inte skrivit färdigt...

 

och jag önskar Dig en fortsatt trevlig Valborgsmässoafton! ;)




 
 
Ingen bild

Bea

30 april 2011 22:51


Å, vad det låter som jag beklagar mig i inlägget ovan! :/
Och vet du vad... det gör jag faktiskt. Jag har haft det riktigt tufft. Punkt. :)

 
Dina

Dina

1 maj 2011 09:46

Usch, ja, jag hade också 40-årskris, men min 30-årskris var värre...
Nu har jag kommit i övergångsåldern, och den Bea, är inte att leka med... Mitt motto har blivit: "If you don´t like drama, go back to your mama" :-/ *ler*

http://www.dinasblogg.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

1 maj 2011 18:39

Ååå, lika härlig som vanligt, Dina!!!
Men hjälp, hur ska detta gå, när man kommer dit...
Jag trodde ett tag att jag var i förklimakteriet, i höstas, fick väldiga svettningar då o då, men de kan lika gärna ha varit kopplade till utmattningen jag var på väg in i...

O la la, jag lär väl bli en äkta häxa, i så fall. Har i nuläget problem med PMS. Ja, det har kanske alla kvinnor, mer el mindre. Satt bredvid en PMS:ig väninna härom dagen när hon körde bil, o hon svor nog åt varenda bil hon mötte... :/

Till slut satt vi bara och skrattade åt hela situationen: "Tänk att det PLÖTSLIGT ÄR FEL PÅ ALLA UTOM JUST MIG!!!" :-)

 
Dina

Dina

1 maj 2011 23:53

Hahaha... Det där sista känns igen!

(Din blogg har bestämt sig för att den inte vill ha med mig att göra, den vill inte komma ihåg mig..) *snyft*

http://www.dinasblogg.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

2 maj 2011 00:06

Jag är SUR på hela min blogg!!!
Att inte vilja ha med dig att göra, är inte det enda som felar!!!

Ser du att hälften av den är som svklippt?!
Har skrivit till Bloggplatsen o gnällt, men det tycks inte hända något!!! :/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards