Alla inlägg den 14 april 2012

Av Beatrice F Wik - 14 april 2012 22:03


Inlägget jag skrev nedan, ledde mig till nästa tanke.

Må jag här och nu få skrika ut mina tankar för dem som fortfarande anser att "Sverige ska tillhöra svenskarna".

Hjälp, vilken föråldrad syn!

 

Jag bor i en stadsdel, som är ganska invandrartät. Kronoparken. Jag bor förvisso i "det vita radhusområdet" men tvärs över vägen bor många invandrare. Kronoparken har genom tiderna blivit kallat "Persiska viken" eller "Pakistan". Nedlåtande...


Och?!


Vad skulle det vara för fel med att komma från Pakistan?

-Jag har verkligen ingen aning...


Vad i hela fridens namn gör mig, som infödd värmlänning, till en bättre människa, än den som är kurd?

-Mycket underligt resonemang.



Två av mina allra bästa väninnor är av utländsk härkomst.

Tänk om jag varit så inskränkt, att jag nonchalerat deras vänskap bara för att de inte är svenskfödda- tänk så mycket värme jag gått miste om då! :) Det hade varit hemskt tråkigt, faktiskt.


Go Natt!


Av Beatrice F Wik - 14 april 2012 20:48


Läste i Aftonbladet att Carola Häggkvist åkt till Sydafrika och adopterat en dotter.

Carola är 45 och singel, men hennes längtan efter ett nytt barn blev så stark att hon adopterade ett. Flickan är ett "hittebarn" och jag är säker på att hon kommer att få ett bra liv här.


Härligt, tycker jag! Carola och hennes tjej kommer säkert att få ett bra liv tillsammans. Hade jag inte redan haft två ungar, som jag är nöjd med, hade jag själv gjort samma sak. Att vara ensamstående mamma, går det med. Carola menade att hennes starka sociala nätverk gjorde att hon kände att hon skulle klara av det, och jag säger samma sak. Utan mina släktingar som ställer upp, hade allt varit hemskt mycket kämpigare, att ensam fostra två guldklimpar.


Att vara mamma är verkligen det vackraste jag upplevt!

Karlarna kommer och går, höll jag på att säga, men nej- så illa är det väl inte ;), men kärleken till sin avbild, vare sig det rör sig om blod eller inte- överträffar allt för mig.


Ha en fin lördagkväll! ;)

Av Beatrice F Wik - 14 april 2012 00:18


... idag är det bara vi två... (Ulf Lundell)

Lundell är en av mina stora favoriter.


Barnen har åkt till sin pappa. Här sitter jag och myser i TV-soffan, med katten som troget sällskap.

"Idag är det bara du och jag, Sotis" :)

 

 Hennes syster är dräktig. Kattungar väntas om en vecka, ca. Leveransklara i juli.

Hör av Dig, om Du är intresserad av kattunge.

Mamman; min Tessan är kritvit, halvbirma, jättesocial och mysig. Pappan är norsk skogskatt, så det kommer nog bli fina ungar. För mig känns det viktigt att de kommer till bra hem, viktigare än själva pengasumman för dem. Men jag kommer att ta några hundralappar i betalning, som en markering för att jag vill att deras nästa ägare ska vara seriös. Välkommen, framöver, om nu någon är kattsugen...


Själv skulle jag aldrig kunna leva utan dessa underbara varelser.

Min exman fick två på halsen i samband med vår skilsmässa förra året. Vi hade två bondkatter, Nisse o Smulan- ja, fast egentligen var väl det hela min idé, det där med katter, jag hade en innan också. När jag skulle flytta tog jag med mig katterna, men de skulle prompt hem till sitt gamla hus, de skulle minsann inte flytta på sig...


Så historien slutade med att exmannen, som bor kvar i huset, fick mina katter på halsen.

 Så nu bor de där, med honom.


Kommer jag dit någon gång, rusar båda till mig, så de har inte glömt mig. Men de skulle prompt bo kvar i sitt gamla hus och jag antar att de har det gott där de är.


Gammal vänskap...

Jag har en gammal väninna, som jag känt i princip genom hela mitt liv. Vi har delat många hemligheter, glada och tråkiga stunder. Växt upp tillsammans, tjuvrökt, pratat, skrattat, dansat, sovit och hånglat (ja... inte med varann, då... vi är båda heterosexuella:) på nattbussen till Vålberg genom vår glada ungdom. Så j-a roligt att du fortfarande finns kvar, Malin!


Sov Gott; Alla!

 

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards