Alla inlägg den 29 april 2012

Av Beatrice F Wik - 29 april 2012 23:21


... som överträffar det där med att finna nya, innerliga vänner.

Jag har nyligen funnit en sådan. En liten väninna som jag känner igen mig så i.

Hahaha... igår var vi ute på galej och kom hem med varandras jackor. Ja, då kan det inte ha varit helt nyktert...

Lotta ringde mig idag och frågade om jag hade hennes svarta skinnjacka här hemma. Hon hade nämligen åkt hem iklädd min!!! Och när jag tittade efter- ja, det var inte min skinnjacka som hängde där i hallen. Så j-a galet! :)


Nu när jag har mina underbara ungar, fina vänner- och ja, jag är ju dessutom "kattmormor". De sover i min säng, de små liven, fyra små ulltussar. Ja, i alla fall... Nu börjar jag känna mig redo för Kärleken. Tror jag. Vill bli så där tokkär igen!!! Så där galet betagen, ni vet ... så ett sms eller ett telefonsamtal gör hela dagen. Jag har inte varit galet förälskad så många gånger i mitt liv. Jag är inte den som går och blir småkär i allt och alla, utan när Han kommer, ska det verkligen vara något alldeles extra, annars kan jag lika gärna vara singel.

 

Jag har massvis av kamrater som lever i relationer där de tar det, helt enkelt, trots att det inte ger något. Har så svårt att förstå hur de tänker. Jo, barnen, det är en sak. Så levde jag länge, i slutet av mitt fd äktenskap. Vi höll ihop för ungarnas skull, trots att glöden mellan mig och exmannen hade slocknat. Med facit i hand som skild, kan jag nog påstå att det där var ett ganska korkat resonemang. Att se en hukad mamma i en relation hon inte trivdes med, var sämre, det har båda barnen bekräftat, än en levande morsa med glöd i. Detta trots att hon inte bor under samma tak som pappa. En glad mamma, helt enkelt. Som orkar mer, skrattar mer, har mer tålamod.


Så, som sagt... jag är singel jag. Och längtar efter att bli galet kär!!! ;) Men jag tänker inte hoppa på tåget en dag för tidigt, det förvånar mig inte om jag fortfarande är singel om ett år. Jag tänker nämligen inte ge bort mig själv till vem som helst. Roa sig kan man ju alltid göra, men Den där rätte väntar jag tåligt på.


Sov Sött, Världen! ;)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards