Alla inlägg den 11 maj 2012

Av Beatrice F Wik - 11 maj 2012 23:38


Ungarna och jag sitter och myser. Gabbe halvsover vid datorn... Han pysslar med att skriva deckare. Riktigt bra sådana! Han gillar deckare och skriver, som sagt, bra.


Hans far var på utvecklingssamtal igår; tyvärr hade de bokat det dagtid- svårt att flyga mellan Grums och Karlstad, så Håkan och Gabbe fick gå ensamma. :(

Men han har också fått det otroligt lätt för sig i skolan, liksom storasyster Elli. Hon har i det närmaste fotografiskt minne. Redan när hon var liten och vi var på diverse kontroller konstaterade BVC-sköterskorna, när de frågade om hon kunde "några färger" och hon radade upp hela färgspektrat... att ja, den här ungen är begåvad.


Så här bör man väl inte säga, kanske, man "får inte skryta", men jag skryter inte, då det inte är min förtjänst... Hon har bara blivit så här. Jag kan inte påstå att jag gjort något speciellt med henne, som skulle göra mig till en bättre morsa än någon annan. Det har helt enkelt bara blivit så här av sig självt.


Och brorsan Gabbe är likadan.

Medan andra föräldrar förhör och förhör läxor, gång på gång, räcker det för mig att bara dra det en gång, så sitter det. Han bara kan det omedelbart.


Fast nu, däremot, mina Vänner, vill jag skryta!!! ;-)

Alternativt bara skratta!!!!


Min väninna och jag gick på gymmet idag- hääärligt!!!!

Men det var inte det jag ville säga. Vi tränade i Grums. Och in kom plötsligt en drös pensionärer. Trevliga. Jag pratade en del med en dam i en av "maskinerna" bredvid mig.


-"Går du på Åsfjärden?" frågade hon mig så, vänligt.


-"Ursäkta?"

 

- "Ja, jag ser att det står "Åsfjärden" på din tröja."


(Åsfjärden är Grums gymnasieskola- som tyvärr snart läggs ner ;(

Jag undervisade där under fyra år och det var därifrån jag fått denna T-shirt, som jag vid tillfället bar, när jag tränade).


"Nej, jag går inte på Åsfjärden", svarade jag, fruktansvärt generad.

"Jag har redan gått ut."

 

Sedan bytte jag maskin- och min kollega som var med höll på att skratta ihjäl sig.


Kläderna gör faktiskt, till viss del, människan.

Kommer man skrattande i hög tofs, långt hår, gympadojor och träningskläder i rött och lila kan man kanske bli tagen för en gymasielev... lite roligt, får väl jag påstå som är tonårsmor och gammal lärainna, sedan en herrans massa år!!!

 ;-)


Hoppas Du redan sover Gott!


Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards