Alla inlägg den 19 maj 2012

Av Beatrice F Wik - 19 maj 2012 23:05


Är det något jag inte förstår mig på, så är det rasism.

Två av mina finaste vänner är från andra kulturer, och ni ska bara veta, go vänner, vad mycket utbyte jag har av dem- så måånga intressanta diskussioner!!!

 Jag har en fin väninna som är fransyska, Hon är uppfostrad som katolik- och kommer med många intressanta historier från sitt hemland. Sedan har jag en annan fin väninna som är kurd- hon ska få lära mig dansa orientalisk magdans!!! :-) fast då får väl Nordeuropa passa sig, så jag inte dallrar omkull hela kontinenten!!! :)


I alla fall: vi diskuterade ordet "toffel" häropmdagen. Jag, ja, jag tror det var jag- råkade nämna ordet. En av väninnorna frågade om en man jag pratade om: "Är han "toffel"?

Och så kom diskussionen igång om huruvida ordet "toffel" finns på franska resp. kurdiska. Och det gör det.


Men vad tusan är då en "toffel"?

-En mjuk sko. Med föga status.

En man som inte bestämmer själv, utan som låter kvinnan styra och ställa.

Sexigt!!! ;-)

Eller...hmmm...


Sov Sött, Världen! ;-)

Av Beatrice F Wik - 19 maj 2012 20:55

Så skönt att bara sitta och ta det enbart lugnt.

Framför datorn, me and the cats again...

Fast barnen kommer båda hem imorgon igen. Sedan väntar en hektisk vecka. Jobbar ju heltid igen, bara det efter en megalång deltidssjukskrivning-puh, men gött samtidigt. Gött att va frisk igen. Och kommande helg är det konfirmation för Elinor, så en del förberedelser väntar. Men idag chillas det, ser ni. Jag laddar. Tvättar och städar lite, i övrigt blir det inte många knop just idag. Imorgon blir det gräsklippning, nu växer det så jag nästan har en hel äng här utanför. Med en massa maskrosor... :(


Ha en skön kväll, Alla, därute! ;)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards