Alla inlägg den 5 juni 2012

Av Beatrice F Wik - 5 juni 2012 22:14


Ni skulle ha sett mig igår, kära kamrater. Eller inte...


Jag gjorde den värsta vurpan på ÅR, mitt i Karlstad.


Gjorde ett snabbt läkarbesök och kände mig stressad att snabbt komma tillbaka till jobbet i Grums- då jag har elever som slåss mot tiden (det är betygsättningstider nu).

Kände mig lite jäktad efter mitt läkarbesök och småsprang till bilen. Det var soligt och jag var på hemskt gott humör.

Tog en liten genväg, vilket innebar att jag måste hoppa över ett litet "staket" eller vad ska jag kalla det. Ett sådant där av metall runt parkeringen.

Missbedömde dock min förmåga och fastnade med väskan- så hela jag for omkull!!!

Smack, liksom!!!

 

Smidig som ett kylskåp- och drog mig rätt ner i asfalten!!!


Samma känsla kom, som när man var barn- och trillade på cykeln.

Man känner sig bara så himla dum!!!

Kvickt så in i bomben in i bilen och när jag kört några minuter kändes smärtan.

Tittade på mina händer; Blodiga och skitiga. Blåmärken både på knän och armbågar.


Lyckligtvis fanns skolsköterskan på plats när jag kom tillbaka till jobbet- hon gjorde rent såren på mina händer och plåstrade om mig..


Och idag- så här i efterhand- har vi skrattat gott åt vurpan; jag, kollegorna och våra elever. =)

Fast lite mörbultad är jag...

Värsta vurpan på flera år!!!

 

Sov Gott, Mina Kamrater! :)

 

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards