Alla inlägg den 10 juni 2012

Av Beatrice F Wik - 10 juni 2012 22:57


Mer historia imorgon, då (se nedanstående inlägg!) Nu är det verligen SISTA KAMPEN för betygen!!!

Jag är egentligen inte särskilt intresserad av just krigshistoria, har snöat in på andra områden inom historieämnet istället. Jag har en kamrat; Muppen-(länge sedan du var här, förresten;) som inte alls är historielärare, men helt otroligt duktig och insatt i just det här med krigshistoria. men som sagt; just världskrigen tycker jag om att arbeta med.

Så vi får hoppas på flitigt kneg imorgon- snart är det slut!!!


Idag har vi sett Gladiatorerna live, Gabbe och jag!

Det höll på hela kvällen, inte längesedan vi kom hem, och det började halv sex. Vi brukar titta på det på TV:n så det var spännande att se det hela i verkligheten.


Jag har besökt Colosseum i Rom, ni vet den där gamla ruinen efter de "riktiga" Gladiatorernas arena.

Och det var en upplevelse, vill jag påstå.

Gå där och veta, att här har slavar för ett par tusen år sedan kämpat för sina liv som gladiatorer. Med vilda djur och döden hos en part, som utgång. Tänk att folk roade sig med dessa skådespel, alltså...

Lite rått, tycker kanske vi då- och nöjer oss med "våra", lagom gemytliga Gladiatorer. På Löfbergs Lila Arena!!! :-)


Jag är ju så barnslig, så i likhet med alla barn, under pausen, bad jag Gabbe fotografera mig med en av dem, som ett litet minne! ;)

 (Ja, det gjorde sonen med, men det är väl mer vanligt... ;)


Och hualigen- vad stora de var!!! (i alla fall männen, det var dem jag ägnade min uppmärksamhet åt!!!) Stod alldeles intill en under några minuter, när vi väntade på en autograf, och hans armar var nog dubbelt så grova som mina. Kan ju då tillägga att mina armar till största del består av hull (musklerna där inne är tyvärr inte särskilt överstimulerade) medan hans- ja... DET VAR I PRINCIP BARA MUSKLER!!!


Gladiatorn Toro log och teckanade ditt ett hjärta- det är väl sällan vuxna kvinnor går fram så där och ber om autografer... Jag vet att jag är barnslig, men det var kul!!! ;)


Det måste vara biologiskt nedärvt det där... Stora och till synes starka män är inte helt osexiga. Våra primitiva, kvinnliga reptilhjärnor går igång på styrka- det ger signaler om trygghet. "Här får jag beskydd."


Jaja, titta kan man ju alltid!!!

Och ikväll ska "Ensamma mamman" drömma om 95 kilo muskler!!! ;)

Och vakna med en katt bredvid mig... Det går nästan lika bra!!! =)

 

Sov Gott; Alla!!!


Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards