Alla inlägg den 12 juni 2012

Av Beatrice F Wik - 12 juni 2012 21:08


Minns du Bamse?

Jag gillade Bamse när jag var liten.

Vi har alla kommit till världen med olika förutsättningar i livet och det finns en fet myt: "Livet ska vara rättvist!"

 

Dessvärre är det ju inte riktigt så...

Vissa av oss kommer till världen- redan förmögna. Andra kommer att tvingas slita hårt för brödfödan. En del människor betraktas som "vackra", andra inte. Vissa har fallenhet för musik, idrott och jag vet inte vad. En del för studier. Åter igen: Andra inte.


Det är en stor f-ing myt det där med att allt ska vara rättvist, för det kan vi väl alla skriva under på- en gång för alla: Så ser tyvärr inte livet ut.

Trots att det faktiskt är en fin tanke: "När vi kommer till den här världen, ska vi dela allt lika. Allihop."

 

Men vi har olika förutsättningar att hantera livet, alla. Det gäller väl bara, antar jag, att göra det bästa av situationen.

Och nu kommer jag till Bamse:


"Den som är stark- måste också vara snäll!"

Jag skriver det apropå min dotter (se fg inlägg) och hennes betyg.

Och jag tror att hon axlar uppgiften galant. Hon har en varm och empatisk personlighet. :)


Sov Gott! ;)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards