Alla inlägg den 7 augusti 2012

Av Beatrice F Wik - 7 augusti 2012 15:35


...kära vänner och kamrater...

Jag har inte skrivit på två månader, tror jag. Först fick jag krångel med datorn (nu har jag en ny, egen- skönt!!!) och sedan fick jag krivkramp, antar jag... Så är det väl med allt. Man måste liksom hålla i det. Vanan finns bara för att man underhåller den. Och gör man det inte- är det ju ingen vana. 

 

Tvingades nu bryta vanan med anledning av att jag har ett skrivjobb som ska göras denna vecka. Fast jag har inte börjat än- och det är tisdag! :/

Men jag vet, att när jag väl kör igång, brukar det flyta på rätt bra. Så ikväll kör jag. Skriver bäst kvällstid när allt lugnat ner sig. Måste stänga av "världen" och gå in bara i det jag skriver. Ibland, när jag skrivit noveller har jag kört igång vid niotiden på kvällen och i princip blivit fast vid datorn. Inte kunnat slita mig. Vetat, att går jag där ifrån, är allt liksom förstört- tråden förlorad.

Allt har slutat med att jag kommit i säng först vid fyratiden på morgonen, men novellen är färdig... :-)


Som Ni vet är jag en natural born motståndare mot av form av ny teknik!!! ;-)

Det bara sitter i blodet.

För övrigt har jag rent allmänt börjat tröttna en smula på allt slit och släng.

Välkomnar retro-trenden. Miljötänk, återanvändning.

Det känns bra, liksom...

Min senaste "bedrift" är att jag ståndaktigt satt mig emot dessa knapplösa mobiltelefoner. Jag har under fem års tid stolt plockat fram min gamla, med knappar.



Varför ska jag byta ut den så länge den fungerar- uppfyller alla behov jag vill att den ska uppfylla?

Bara för att jag ser ut som en omodern nörd när jag plockar fram min medeltidsmobil istället för en ny?


Nej. Det motivet är inte starkt nog för mig.


Men- till slut måste också jag släppa. Nu har jag fått ärva en "modern" telefon av min dotter- hon har köpt en ny. Och jag må ju erkänna- att lite skojig är den där telefonen!!! :)

Fasen- man kan ju göra allt med den!!!


Så jag gör "allt" med den!!! ;-)

Fast ringer- det gör jag med den gamla!!! Den funkar ju fortfarande!


En sommarplåga fann jag i Ellis exmobil. Den är nog sedan förra sommaren, men den funkar ändå...

Svinga på!!! ;-)



Ps. Det har hänt att jag fått frågan- i samband med mitt skrivande (min blogg är ju kopplad till Facebook)- om jag har elever som vänner på Facebook. Svar: nej. Så länge de är mina elever, har jag dem inte på Facebook. Jag tänkte annorlunda på mitt förra jobb, med anledning av att de var äldre. De gick på gymnasiet och komvux.

För övrigt tror jag att jag skrivit tillräckligt länge, för att kunna det här med lagar och regler kring förtal osv, om vad som är lämpligt och inte- ja, hela faderullan- när man skriver offentligt. 


Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards