Alla inlägg den 18 augusti 2012

Av Beatrice F Wik - 18 augusti 2012 16:10


Ooops; nu är semestern slut, vilket innebär att man måste öka tempot ganska rejält...

Jag är typen av människa som i princip aldrig har långtråkigt. Tvärtom- har alltid tyckt att det här med att få tiden att räcka till är en rätt komplicerad ekvation och nu när jobbet drar igång på allvar blir det till att öka gasen ganska rejält.

Natural born tidspotimist. Det finns så otroligt mycket man vill göra, men alldeles för lite tid!

Jag kan inte fatta att det finns människor som har svårt att få timmarna att gå, hur gör man då, liksom?!

Nå väl, det sägs att just tid är det enda givna vi har... det gäller bara att lägga den på rätt saker. :-)

 

Augusti är nystart!!!

För mig som är lärare innebär detta ett helt oskrivet läsår- ett nytt, vitt ark, som jag kan skriva precis vad jag vill på!

Jag får en ny klass, med nya prövningar och helt nya glada skratt.


Jag har en massa projekt på G på fritiden också. 

Får väl se vad det blir av alltihop; vill inte säga för mycket- har beslutat mig att ta en sak i taget; det går inte att göra allt på en gång, då slutar det förmodligen som en enda stor pannkaka- och det vill vi ju inte ha!!!

Får väl se om det blir mc-kort i höst, Laurence!!! ??? :-)

På tal om mc har jag varit ute och kört dressin- det blev inte så lyckat!!! Jag lyckades krocka med en bil, fick åka till akuten igår med nacksmärtor, var där hela kvällen... Fattar inte hur det kan ta så fruktansvärt lång tid!!! Jag blev röntgad, läkare skulle titta på bilder, allt med flera timmars mellanrum.

Jag hade i alla fall inte brutit något. :)

 

Nu ska jag ut och gå i skogen.

Bara jag och mina älskade stavar- jag har saknat dem några dagar när jag varit borta...

Kan för övrigt upplysa om att det dräller om kantareller- om Du nu lyckats undvika det. Var ute bara någon timme härom dagen och fick en halv kasse- så ljuvligt gott!!!


<3

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards