Alla inlägg den 25 augusti 2012

Av Beatrice F Wik - 25 augusti 2012 22:40


Det är skillnad på ärlighet och tanklöshet.

Tanken slog mig härom dagen, då min son sa att han har flera kompisar som har mammor som är runda (en omskrivelse av att säga att han inte tycker att jag är helt pinnsmal!!! ;-)) Sa då till honom (han gjorde det förvisso inte heller, men ifall att...) att han i framtiden skulle vara försiktig med att tala om för kvinnor/tjejer att de är tjocka. En man som är korkad nog att yttra en sådan klantig kommentar kommer förmodligen att få igen tusenfalt!!!


Det är, som sagt, skillnad på ärlighet och tanklöshet. Ärlighet är guld värt, men man behöver ju inte driva det hela till vansinne.

Ska jag vara riktigt ärlig så tror jag inte att det finns en enda kvinna/tjej på jorden (eller man, för den delen) som är överviktig utan att veta om det. Jag kan nästan garantera att hon tvärtom är plågsamt medveten om vart enda kilo som inte sitter där det ska. Tyvärr ser samhället ut så. Den som säger till en kvinna att hon är för fet, bara för att vara hygglig, måste vara totalt borta!!!  ???


Män kan nog, generellt, ta det på ett annat sätt.

Utseendet är ofta mycket känsligare för en kvinna. I synnerhet det här med vikt.


Jag minns tydligt hur en man i min närhet, i samband med att jag fött ett av mina barn, påpekade att jag var tjock. Att jag inte slog ihjäl honom är ett rent mirakel. Mannen försvarade sig med att han ville tala om det för mig för att vara sjysst. Han menade väl "ifall jag skulle gå och tro något annat, liksom..."


Nej, och åter nej.

Jag kan nästan garantera att det inte finns en enda människa som inte vet att hon/han är för fet.

Det behöver Du med all sannolikhet inte upplysa henne/honom om.

 


Sov Gott! ;-)



Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards