Alla inlägg den 4 januari 2013

Av Beatrice F Wik - 4 januari 2013 22:45



Jag mötte en gammal vän idag på en bensinmack.

Han sa att det syns att jag är nedstämd.

Tänk att det märks på blicken... Blue ;(


"Vad hästar har sorgsna ögon

Bruna- aldrig blå

Vanliga arbetshästar

Vem vet vad de tänker på?"


- Nils Ferlin

Av Beatrice F Wik - 4 januari 2013 12:36


Jag har lärt mig att det finns två typer av människor, grovt generaliserat:

Den ena typen är den som har förstånd att ge och ta. Som bjuder upp till dans om inte varannan gång, så i alla fall emellanåt. Som spelar bollen fram och tillbaka; okomplicerat och ledigt. 98 % av de människor jag träffat hör hit. Ger ibland, tar ibland.


Sedan finns det en mysko liten skara. Som inte har förstånd nog att inse att livet inte bara är att sitta och bli matad. Jag blir lika fascinerad varje gång jag stöter på en dylik individ. Dönickar som inbillar sig att det är deras lott i livet att FÅ.


"Får jag en gång, eller två- ja, då behöver jag inte ens säga tack nästa gång- om än mindre bjuda tillbaka. Det hela har ju blivit en vana. Hon tycks vara så snäll, så henne kan jag bara ta för given. Trycker jag till henne kanske hon blir ännu snällare?!"


Hallå där inne!!!

Uppenbarligen ser jag hemskt korkad ut, men man behöver ju inte driva det hela till vansinne.

;/

Av Beatrice F Wik - 4 januari 2013 06:52


Se nedan! Blev inte utloggad! ;-)

Är lite trött på småkatterna nu... andra kullen på ett år. De är ljuvliga, men jag är inställd på försäljning, så jag törs inte ta dem till mig för nära, so ta say. Just nu är det någon som bajsat (tycker att det luktar kattskit jämt och ständigt)... hoppas det blev kattlådan! De är inte fullt rumsrena än, men lär väl bli! ;-)


Vill inte ta dem till mig... för nära, som sagt.

Undrar om jag gör samma sak med män. Är rädd nu, drar armar och ben till mig; inte alls den där utåtriktade gamla Bea som bara kastade sig in i saker och ting, som förr.

Fy f-n, vad ont det har gjort.


Oj, nu får jag sms tidigt på morgonen, bäst att titta!! ;-)

Av Beatrice F Wik - 4 januari 2013 06:48


Leifs dator är ingen bloggdator- jag blir utloggad stup i ett, så jag kan bara skriva korta stycken i taget.

Ännu en tidig morgon och jag sitter här och skriver- vaken, trots att jag har lov.

Jullovets sista dag. Det har gått rysligt fort; på måndag börjar kneget igen.


Testar om jag blivit utloggad...

... på återseende, snart ;)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards