Alla inlägg den 16 januari 2013

Av Beatrice F Wik - 16 januari 2013 18:09


Jobbat, tränat, handlat, kommit hem. Vila lite framför datorn. Seeega...

Så härligt att märka att för varje gång man tränar, orkar man lite mer. Kan lägga på mer tyngder. : ))

Jag började hosta lite idag, men kom iväg i alla fall; det blev inte värre än lite hosta. Peppar, peppar... Jag är så glad för varje gång jag kan träna- så trist när förkylningar och annan skit kommer emellan.

När man tränar får man på något vis ett helt annat förhållande till sin kropp än när man inte gör det: Jag tycker om min kropp nu  Då menar jag inte att jag tycker den är oemotståndligt tjusig, utan mer på det där sättet att det är så härligt att känna musklerna jobba: Tänk vad man kan göra egentligen!  :) Och det är så skönt att efter träningspasset stretcha och tänja; känna hur man blir allt mera smidig, ju mer man håller på.

Och idag när jag stod där på löpbandet, tänkte jag på motsatsen: Det finns många som av ett eller annat skäl inte kan använda sin kropp till det jag gör: springer, går, lyfter och har mig.

Fascinerande kroppar vi har fått till låns ett antal år, faktiskt. Jag är jätteglad för min!!!


  

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards