Alla inlägg den 18 januari 2013

Av Beatrice F Wik - 18 januari 2013 22:00

Ulf Lundell er klar for OverOslo! Sverige nasjonalrocker legger inn et Oslo-besøk på sin store sommerturne i 2013 og vi er svært stolte over at han har valgt Grefsenkollen som stopp lørdag 22. juni. For en dag det nå tegner til å bli: Uffe, Åge & Sambandet, Anne Grete Preus og Valentourettes. Full fyr på St.Hansbålet!

Vad har han, den här mannen, i blicken, månntro?

Det är något talande med hela hans anisktsuttryck; Jag stannar till vid den här bilden. 

Han är jämngammal med min far, så jag attraheras inte direkt av mannen, men jag känner igen ledsamheten, tyngden i blicken. Som om det gör lite ont- samtidigt som något i honom ler. Bilden utstrålar ingen uppgivenhet: Han har liksom inte riktigt gett upp än, är fortfarande "full-i-f-n".

En underbart vacker bild, tycker jag. Varm och fylld av känslor.

Han säger så otroligt mycket, vår högt älskade rockpoet, där han sitter helt tyst.

Det vilar något alldeles, alldeles speciellt över Ulf Lundell.


 
  •  
Av Beatrice F Wik - 18 januari 2013 14:57

Photo: Vill dela med mig av min glädje över att min nya bok: ”Att överlista Jante – om konsten att lyfta sig själv och andra”, nu ligger på 20:e plats på Adlibris Topp 100 lista oaktat genre. Samt på Bokus topplista genre psykologi, ligger den på 6:e plats.Som ansvarig för denna sida, strävar jag att så ofta som möjligt leva som jag lär, varför jag nu sträcker på mig och delar med mig av min glädje till er. Och tack alla ni som köpt boken! Hoppas den gett er åtminstone en ny insikt eller påminnelse! Bästa hälsningarTomasG :-)Ps. Vill du veta mer om mig: <a href=


"Tro att Du är något!

Alla andra också!"

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards