Alla inlägg den 27 januari 2013

Av Beatrice F Wik - 27 januari 2013 21:45


Söndag kväll... Rätt lugn idag. Hihi... kan vara värre.

Å, vad mycket roligt som har hänt mig på en vecka!!! Allt är ännu inte ilandrott, så jag tar det lite lugnt med att prata för mycket. Vill förresten, på tal om att skriva för mycket, så här i största allmänhet påminna om att allt som skrivs på sociala medier är offentligt. Jag skriver här, för mitt eget nöjes skull, och för att jag vet att jag har vänner som läser, men den här sidan finns också att komma åt, för den som inte är hos mig i egenskap av vän. Varenda ord jag sätter på pränt här skulle mycket väl kunna användas mot mig. En påminnelse bara, innan man skriver på Facebook exempelvis.


I samband med förra valet valarbetade jag åt Kristdemokraterna. (Snälla nå'n... det är TRE år sedan nu, känns som igår!!!) I alla fall; i samband med detta arbete fick jag lära att det som läggs ut på sociala medier (twitter, bloggar, facebook) är ett mycket viktigare stoff än man tror. Vänner som pratar med vänner- bland den bästa reklam man kan göra, när orden kommer indirekt (Jag har läst om det här -och därför berättar jag det för Dig, som är min vän). Denna propaganda är starkare än den propaganda som kommer direkt från TV etc.

Vi litar ju så klart på det våra vänner säger; vi känner dem, så det de säger måste vara riktigt och rätt.


Valarbetet var förresten jättespännande, jag var med mina partikamrater under våren och lärde upp mig, inför hösten. Jag lyckades få en plats, genom kommunvalet, men tvingades tacka nej pga att jag blev långtidssjuksriven från mitt lärarjobb, vilket var hemskt trist, men inte mycket att göra åt. Inför nästa val tänker jag stå bredvid och heja fram Karlstads Kristedemokrater: Peter Kullgren, Mattias Fröding o gänget. ;-) för här finns sunda och bra åsikter.


Sov Sött och ha en fin vecka!

Av Beatrice F Wik - 27 januari 2013 21:18


Lite sötma i snörusket <3

Värmer kanske lite.

Den här låten är sååå söt!

"... Då återstår bara tre: Tro, hopp och kärlek. Och störst av allt är Kärleken."

Av Beatrice F Wik - 27 januari 2013 08:00

Tänk att musik är så starkt förknippat med känslor, platser, sinnensstämningar, personer.

Jga syftar på att om man hör en speciell låt, som man inte hört på ett tag, kommer minnenna över en från den tid då man ofta lyssnade på den här låten. Minnen man annars inte direkt tar fram varje dag.

Åtminstone funkar min hjärna så, och jag antar att jag inte är helt exceptionell.


Låten ovan har jag nog inte hört på ett par år, men så plötsligt spelade den på radio när jag körde bil härom dagen- och så vips- mindes jag plötsligt jättetydligt den tid, och de männsikor jag förknippar Åsjfärden med. Åsfjärden är en gammal gymansieskola som jag arbetat på, men som inte längre finns. Jag går där ibland när jag är ute och promenerar. Lokalerna finns kvar- de har t o m bytt namn, men tiden på skolan där, är som en dröm jag en gång drömde. En lycklig dröm - om en tid som aldrig kom- men som ändå var härlig att drömma.

 Den här låten spelades om och om igen i korridorerna (på den numera nedlagda skolan) där eleverna höll till. Och som sagt, när jag hörde den, var jag tillbaka för en sekund i en tid jag egentligen glömt. I en tid då allt var nytt och spirande för mig. Tiden som skulle vara framtiden, men som nu, redan är historia. Som en dröm jag en gång drömt.






Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards