Alla inlägg den 8 februari 2013

Av Beatrice F Wik - 8 februari 2013 21:58

.


... Se nedan = )



Av Beatrice F Wik - 8 februari 2013 21:42


Jag sitter med böcker upp över öronen, så här på fredagkvällen.

Och jag tycker det är jätteroligt! :)

F-n, vad jag har saknat det här!!!

I och med lärarlegitimationen och den nya läroplanen måste alla lärare vara behöriga i alla ämnen de sätter betyg i, vilket innebär att jag läser svenska på Lärarlyftet.

Jag tycker det här är jättebra, att behörighet krävs för att få undervisa och betygsätta. Det har jag efterfrågat länge, trots att jag själv "fuskat" som gymnasielärare. Men har man grundliga och gedigna kunskaper blir man en mycket bättre pedagog; det är mycket lättare att improvisera och förklara när man har allt i ryggmärgen, än när man själv är osäker. Studier ger dessutom inspiration.

Det är för övrigt en markering om att våra barns skolgång är betydelsefull och viktig.


Tog en liten paus... nu fortsätter jag...

Sov Sött!


Du ska få lyssna på en söt liten låt, en gammal en.

Jag lämnade mina "gamla" katter som bodde med mig och min exman i vårt gamla hus i en bur till exmannen när jag flyttat. Katterna ville nämligen inte flytta- de gick tillbaka till sitt gamla hem.

"Take good care of my babies" skrev jag...

Och det har han gjort. ;)


Hihi... blev fel... Den kommer ovan!! ;=)




Av Beatrice F Wik - 8 februari 2013 19:07

Av Beatrice F Wik - 8 februari 2013 19:01

 
ATT LEVA SOM JAG LÄR - FÖR ATT LÄRA SOM JAG LEVER

En kvinna tog med sin son för att besöka Gandhi som frågade vad hon ville.
”Jag skulle vilja att du fick honom att sluta äta socker”, svarade hon.
”Kom tillbaka med honom om två veckor svarade Gandhi.
...
Två veckor senare kom kvinnan tillbaka med sin son. Gandhi vände sig till pojken och sa: ”Sluta upp med att äta socker!”

Kvinnan tittade förvånat och frågade:
”Varför var vi tvungna att vänta i två veckor för att du skulle säga det där?”

”För två veckor sedan åt jag socker”, svarade Gandhi.

Gandhi var själv en sockerätare vid det första besöket, men hade slutat med denna vana inför återbesöket.

Kanske är det precis så, att vi inte ska ge råd till andra om vi inte i det stora hela, själva lever efter dem. Att det handlar om att först ”leva som jag lär” för att sedan ”lära som jag lever”. Annars uppfattas vi nog inte som äkta, ärliga och trovärdiga. Inte ens av oss själva.
 
Ur "Att överlista Jante" Av Thomas Gunnarsson

Av Beatrice F Wik - 8 februari 2013 17:15

  Min alldeles egne älskade goe vikingaprins,

Finast i sitt slag   

  

... vill bara säga det... så att Du aldrig glömmer


  

 


Syster & Bror

-På tiden det begav sig     


 


And still going strong :)


Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards