Alla inlägg den 2 mars 2013

Av Beatrice F Wik - 2 mars 2013 21:44


Hihi... Jag fastnade framför Mello, trots allt. Blev kär i Martin Rolinski!!! :-)

Det var väl SKIT också, att han inte gick vidare...

Nu blir det filmtajm för Lille Prins å mig.

Av Beatrice F Wik - 2 mars 2013 19:44


 Avstår Cirkusen på LLA. Lätt asocial... :// Jag funderar ibland på om jag är lite lätt asocial på riktigt. När jag pratar med vänner som blir rastlösa av ensamhet. Det är nog det normala tillståndet. Själv bara njuter jag av ensamheten. Jag har inte det där behovet av andra människor runt omkring mig hela tiden.

Nu åkte TV:n på ändå- sonen slog på, och det kanske är tur det, så jag har koll på vad som händer; folk tror väl att jag är helt borta annars (och det är jag kanske). Kanske tillhör det allmänbildningen att se melodifestivalen när den är i min hemstad, åtminstone...

Men DET HÄR är musik, det...

... Ooops- kunde inte låta bli att titta till när Martin Rolinski kom!!!

Vad SNYGG!!!

(Men lite ung, kanske, för att jag helt legitimt ska få tycka det, så jag säger det inte högt!!! :-) Funderar på att åka ner till LLA och sätta mig och krama honom under finalen. Då skulle inte min son skämmas alls över mig, säger han nu, hihi!! :)


(Får väl förtydliga, om någon inte förstår ironi, att jag bara skojar. Jag kommer INTE att åka ner till LLA ikväll och krama om Martin Rolinski. Jag är VÄLDIGT rolig ibland, ser ni)!!!

Av Beatrice F Wik - 2 mars 2013 15:23

 

Av Beatrice F Wik - 2 mars 2013 13:29

En skolklass blev ombedd att skriva ner, vilka i deras mening världens sju underverk är.

Följande lista uppstod:
1. Pyramiderna
2. Taj Mahal
... 3. Grand Canyon
4. Panamakanalen
5. Empire State Building
6. St Peterskyrkan i Rom
7. Kinesiska Muren

Lärarinnan la märke till att en elev fortfarande höll på att skriva när dom andra var klara. Därför frågade hon flickan om hon hade problem med sin lista.
Hon svarade:
- Ja, jag kan inte bestämma mig helt och hållet. Det finns så många under.
Lärarinnan sa:
- Nå, berätta för oss vilka du har kommit på så kanske vi kan hjälpa dig.

Flickan tvekade, men sen började hon läsa:
1. Att kunna se
2. Att kunna höra
3. Att kunna beröra
4. Att kunna lukta
5. Att kunna känna
6. Att kunna skratta
7. ......och att älska

Det blev helt tyst i rummet.

Dessa vardagliga saker, som vi tar för givet är verkligen underbara.

(Ur boken ”Sånt och Sant”)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards