Alla inlägg den 15 mars 2013

Av Beatrice F Wik - 15 mars 2013 20:21

 
 
 Begravning idag.
Det var fruktansvärt.
Man väntar sig ju inte att ens tio år yngre kusin hastigt och plötsligt bara avlider.
Och Johan var så fin. Verkligen en duktig, snäll och ordentlig kille. Han läste på KTH, skulle bli civilingenjör.
Han och jag kom alltid mycket bra överens. Kanske konstigt att ha haft en så god ralation till en tio år yngre grabb, men jag växte upp som ensambarn- och han var min förste kusin på min mammas sida. Ett barn till i släkten!!! Wow!!! Sååå efterlängtat! Jag tog alltid hand om honom och vi kom att bli fina vänner när han växte upp.
Jag såg fram emot att följa honom genom livet: familj, barn... ja, allt det där.
Nu blev det inte så.
 
När mamman tackade för att jag kommit till begravningen: "Jag uppskattar det, Johan också" sa hon... fy... att höra henne säga hans namn. Det var hemskt. Som hon sagt så många gånger... Nu tackade hon för att jag kommit till hans begravning; Så vidrigt!!!
Jag fick en chans att ensam ta farväl av min vän och kusin efter själva akten.
Jag sneglade på mamman när hon gjorde samma sak. Gick fram till kistan i ensamhet. Jag gick därifrån, lämnade henne ifred med sin döde son och tänkte: "Det denna kvinna upplever i denna stund är det allra hårdaste, allra svåraste en människa kan göra. Hon tar farväl av sitt barn- en sista gång. Lämnar honom i kistan- för att aldrig mer återse honom."
 
Hon är för övrigt en kvinna jag alltid respekterat högt och tyckt hemskt mycket om. Hon är stark.
 
Jag har alltid älskat dig, "lille" kusin.
Du finns inte längre och vi kan inte få dig tillbaka, hur mycket vi än vill.
Vi får glädjas åt alla minnen du gett oss och ta hand om varandra- vi som finns kvar.
Tills vi ses igen bortom bergen.
 
För det här livet är en gåva.  
 

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards