Alla inlägg den 17 mars 2013

Av Beatrice F Wik - 17 mars 2013 20:48


... på att helgerna är så korta.

För att det alltid finns mer jag vill hinna med, mer jag vill göra.

En helt obokad helg är ett rent skämt för mig. Fast bland det skönaste jag vet...

En helg för mig består av barnen (Jag är taxi) och vänner och släktingar, hushållsarbete som kommit efter under arbetsveckan, lite planering för veckan på jobbet, stöttning i barnens studier (Elli pluggar gärna på helger så att hon ska hinna träna och vara social också på vardagskvällar) helst studier för mig med, och min favoritsysselsättning just nu: träning! :) Alltid är det något som måste strykas för att det inte hunnits med. Vänner jag skulle vilja träffa, men vi bokar om och om... Träningen idag fick jag skippa pga annat som kom emellan med familjen. Jag har fortfarande geografiförhör som ska rättas; jag har inte strukit veckans tvätt, så VARFÖR I HELA FRIDENS NAMN SITTER JAG HÄR?

Vilket ekorrhjul vi springer i!!!

Det är himla trist att helgerna blir så hektiska, ja, nu har jag klagat klart. Tiden är lika för alla, jag vet. Men en del människor tycks ha gott om tid till allt möjligt, hur gör de?

 Hej då- jag är hormonstinn och arg. Suuuur;(

Av Beatrice F Wik - 17 mars 2013 08:15

 


Det är en helt underbar känsla att plocka fram gamla urväxta kjolar och helt plötsligt kunna trycka in sig i dem!   Tack vare träning!!!

Ovan- jag var tvungen att titta när jag inventerade gamla kläder- höll jag på att springa in i väggen (det här var några månader innan... hann gå ner ytterligare några kilo innan jag var totalt utbränd, gissar att jag vägde runt 50 kilo som minst).

Jag blev liten som en myra, men det gick så gradvis att jag inte reflekterade över det. Folk sa till mig att jag blev magrare och magrare, men so what- jag kunde ju inte sova och fick inte behålla maten... Vad skulle jag göra?

När jag vid ett tillfälle inte kunde hittade någon ny jacka på Lindex; alla var för stora, gick jag till Apoteket och vägde mig på en våg som visade relationen muskler- fett- benstomme och allt. Där stod det att jag var underviktig. Gick till läkare och fick magmedicin för att få behålla bränslet- jag orkade till slut ingenting. Under tiden jag var heltidssjukskriven FICK jag inte träna. Bara promenader. Då blev jag som en degklump istället. Sedan var det skitjobbigt att få tillbaka konditionen, komma igång igen. Vilken jäkla resa jag gjort.


Så jag är inte direkt kvinnan som strävar efter att bli mager. Jag är så glad att jag kan njuta av maten- jag tar gärna de där extra kilona- bara jag får må bra!  Och jag tycker feminina former är jättevackra, vill verkligen inte bli av med dem. Kvinnliga kurvor är estetiskt tilltalande, tycker jag.  Däremot är det jättekul att se hur man kan forma kroppen med träning, men jag har fått lära mig att man kan göra saker LAGOM. Man behöver ju inte träna ihjäl sig...  

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards