Alla inlägg den 30 mars 2013

Av Beatrice F Wik - 30 mars 2013 22:31

Bild: Påskmys :-) Glad Påsk!!!

Varför blev det så här för?!

Hahaha!!! =)


Det blir så galet ibland, så jag fattar verkligen ingenting och tur är väl det!!!

När jag lade in bilden ovan, fick jag- bara så där- med bilderna nedan- och jag har ingen aning om varför?

Men de får stå kvar här, som en påminnelse om teknikens under!!!


Jag har haft en trevlig påsk med nära och kära i alla fall.   


...Tog bort det där lustiga. Det var en massa siffror och idnummer? från några av mina vänners Facebook- tog bort det så att ingen ska kunna gå in och Fb-rapa dessa. Inte för jag vet vad dessa siffror kan ge, men det finns väl de som är duktigare än jag på sånt här... Det var lustigt i alla fall, med kortet ovan följde foton på några av mina Fb-vänner- utan att jag medvetet gjort något för att få hit dem.???

Ja, så galet...

Av Beatrice F Wik - 30 mars 2013 08:15


Jag har världens bästa kamera, tycker jag själv- i min iPhone. Jag tycker det är jätteroligt att fotografera, så det är bra med det. Bilderna som kommer här på bloggen blir dock mestadels bilder på mina katter, ungar och mig själv- fruktansvärt ego, kan man ju tänka- och det är det förvisso, men det är ju min blogg, och jag tror inte alla vänner och elever uppskattar att bli utlagda på bild så här offentligt (om man nu skulle känna för att titta här).

Jag tror inte ens jag får lägga ut bilder på mina elever här- jag kan skriva allmänt om mitt jobb, men jag får inte skriva så att någon elev eller förälder kan känna igen sig i det jag skriver. Det var ju någon läkare som hade bloggat om sitt jobb och åkte dit ordentligt, då patienerna kände igen sig... Jobbigt. Inte så förtroendeingivande att läsa om sina sjukdomar på läkarens blogg kanske. :(

I alla fall; vad gäller min kamera, som trots att den är världens bästa- ändrar den ögonfärger. Det händer bara när jag trycker på autoförbättring, men autoförbättring ger bliderna i stort bättre skärpa (fast sedan går det inte att ångra sig- autoförbättringen sitter där den sitter). Men- VARFÖR I HELA FRIDENS NAMN ÄNDRAR DEN HELA ÖGONFÄRGEN?! Det blir ju fel, då. Alla färger stämmer verkligen, fast blir lite klarare, vilket är toppen, utom själva ögonfärgen, som i mitt fall blir klarblå, fast ögonen i själva verket är mörkt gröna... Så konstigt?! Jag tycker inte om när man redigerar blider genom att ta bort rynkor eller så heller- fotografier ska spegla verkligheten och verkligheten är ju verligheten- den är som den är. (Sedan spelar igen roll om det ändras till det bättre- DET SKA VARA SOM DET ÄR!!!)

Snälla någon, som är duktig på kameror- hur sjutton ska jag ta bilder som samtidigt som den får till en bra skärpa också lämnar folks ögonfärg som den är på riktigt? :(

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards